![]() |
Tja!
Söker för tillfället lokal i Göteborg. Fast jag måste ha en lokal som har bredbandsuppkoppling via fiber om jag ska hosta lite servrar osv till ett flertal större projekt (ej webhosting ;)). Har letat i timmar efter lokaler men det står ju inte något om va de har för internetuppkoppling *dåligt*. Vet att det finns lite folk här som är från GBG så tänkte fråga om någon vet någon kontorsfastighet som har fiberuppkoppling? Kan tänka mig att ni som driver webbhotell måste använda er av fiber. PMa mig gärna med tips. Annars får jag väl ringa runt och fråga olika företag som driver fastigheter =) Thx. |
Kolla upp Eriksberg!
Det har byggts massa hus här nyligen, och jag vet att alla har fiber draget till sig, jag bor själv i ett av husen och har fiber, fast låst till max 10/10. Tror det står en kotorslokal ledig i huset bredvid. Men, sannegårdshamnen/eriksberg i Göteborg, hör med JM eller HSB, främst de som bygger här, Riksbyggen har en del de också. Dock vet jag inget om priserna, men det är möjligt att de är rätt höga... |
Ska kolla. Tror dock det är ganska dyrt där. Speciellt om man kommer nära vattnet. Men det kanske inte är lika farligt om man kommer lite längre "in mot lang".
Tack för tipset |
om du ska ha flera större sidor så måste du väl ha minst 100meg... och ingen vanlig liten bbb - koppling med max 300 gig :)
|
Jag tänkte mig 100 Mbit från bbb via fiber borde gå långt. Företags tjänsten då, då bbb inte tillåter att man hostar servrar för att tjäna pengar på den privata tjänsten. Har sett en hel del om Port80 och även andra företag. Vet dock inte så mycke om dom. Men dom som erbjuder webbhotell tjänster borde väl också ha runt 100 mbit eller mer? Vilket företag får man detta av om inte bbb? (eller de kanske är en hemlis, men de tror ja inte... dom flästa berättar ju på deras sida vilken som är deras internet provider)
|
Citat:
en helt egen 100mbit kommer kosta, och med kosta menar jag femsiffrigt, räkna med iallafall 15-20.000 per mån, då är du ändå och valsar i det nedre skiktet på kvalité. |
hmm... fick en annan prisbild när jag ringde till bbb. Men hon måste ha sagt fel... tyckte också att det lät billigt. Var vänder jag mig till då?
|
Citat:
Idag finns flera operatörer som erbjuder stora linor, men dom behöver inte ha låga priser, för dom säljer ändå. Bästa vore med kontorshotell eller liknande som har gemensamma snören, dom brukar inte vara så belastade. Brukar finnas kontorshotell i närheten av knytpunkter/serverhallar också i vissa fall. |
okay, tack för tipsen. ska söka vidare.
|
Bahnhof tar 7950 kronor exkl. moms per månad för 100 Mbit/s.
Någon som har erfarenhet av detta företag? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson