![]() |
Det verkar som Elektroniska böcker är populärt bland Amerikanare och har varit det ett tag nu. Nu tror jag också att det är mer än Amerikanare som besöker engelskspråkiga forum. Men här på detta forum verkar det inte vara lika populärt. Vad tror ni att detta beror på?
MVH Andla |
Själv tycker jag att det är lite drygt och omständigtt. Testade något nummer av Mikrodatorn som man kunde läsa gratis via något program, kommer inte ihåg vad det hette, men det var lite väl omständigt och resurskrävande. Men om tex mikrodatorn och andra tidningar erbjuder e-prenumerationer för ca 25:- per nummer eller liknande så hade jag varit intresserad men som det är nu med några få kronors rabbat eller att man får tidningen någon dag tidigare, det är alldeles för lite för att det ska vara aktuellt.
Och sen hade det dugit utmärkt med pdf för mig, behöver inget program där man bläddrar osv bara för att få "tidningskänslan"...pdf fil direkt i eposten hade varit nice. Men det är jag det! |
Citat:
|
Det jag ville få vetskap om är om det handlar om att Amerikanare ligger före eller efter oss med att jobba med e-böcker eller om det bara är en annan förutsättning för att det är en annan marknad än Svergie.
Känns svårt att referera dessa som Amerikanare när det är så många av andra nationaliteter som använder Engelska forum så som www.ablake.net/forum/ som inte är Amerikanare men jag vet inte hur jag kan skriva annorlunda. Det är kanske bra att uppdater hur Amerikanare jobbar med elektronsiska böcker för dom som inte vet. Alltså vad jag sett i deras forum så händer det väldigt ofta att någon postar ett inlägg i ett forum och skickar med en signatur och en länk till en hemsida som i stort sätt är en för-försäljande sida (preselling). Alltså sidan är som ett stort nyhetbrev med en länk till en Affiliate Program Provider (APP), vanligtvis clickbank, alltså ett annonsnätverk med kundvagnssupport. Fördelen med att ha en elektronisk bok är att det känns som en produkt som man äger så som en bok. Jag tror också att e-böcker är mer flexibla än att annonsera bara en webbsida just för att återförsäljare kan "rekommendera" den till andra som en bra bok som du bör läsa. Den elektroniska boken kanske också har en längre livslängd utan någon uppdatering. En webbsida som inte uppdateras kan kanske lättare ge signal att den inte underhålls medans en e-bok kan fara runt på internet ganska länge. Som exempel på e-böcker skriver många ner sina kunskaper till en vanlig PDF och det kan vara allt från hur man snickrar möbler till hur man håller sin dator i trim. Mest populärt är internetmarknadsföring och hur man blir rik snabbt. Jag har dock sätt att folk blir smartare och bli rik snabbt metoden börjar bli inpopulär bara för att den talar om vad man ska göra och inte hur man gör det. Man tänker det var inte något fel på boken men jag har några till frågetecken så jag läser en till och så håller det på. Nu tillbaka till den ungefärliga frågan varför är det inte så många Svenskar som sysslar med detta som internetmarknadsföring? /Andla |
Citat:
Själv har jag läst åtskilliga e-böcker och tycker att jag lärt mig en hel del. För mig är det praktiskt att kunna ladda ner en pdf och läsa offline i lugn och ro. Just nu håller jag på att skriva en egen e-bok. Målsättningen och distributionssättet är genomtänkt, sen återstår det att se vad resultatet blir. |
Använder du talsyntes när du läser?
Själv så läser jag aldrig längre texter utan talsyntes på datorn. Jag orkar läsa mycker mera på det sättet. Skriver du e-boken på Svenska? Jag är mycket intresserad av att veta hur det går när du börjar sälja den. MVH Andla |
Jag använder inte talsyntes. Kapitlen blir hyfsat korta, kanske ca 1 sida per kapitel.
Boken skrivs på svenska och temat är odlingsrelaterat. Den ska inte säljas för pengar utan tanken är att den ska generera trafik till hemsidan där jag har mer djupgående information. Jag har tänkt att försöka få den utdelad av andra hemsidor/nyhetsbrev som har ungefär samma publik som jag själv. På det viset framstår de som generösa, trevliga personer för sin publik och jag får mer trafik (förhoppningsvis). Hm, jag har aldrig gjort det här förut så jag hoppas att det fungerar. |
Låter också bra.
Här har du några länkar till nyhetsbrev som jag snappade upp någonstans här på forumet. Jag ska själv använda detta senare för att hitta trafik. http://www.nyhetsbrev.nu http://www.jatack.se/ /Andla |
Tack för länkarna. Den första kände jag förvisso till, men inte den andra.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:16. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson