![]() |
Fick ett tips av en polare om ett domännamn som var ledigt och tänkte att det var lika bra att regga det.
Jag fyllde i formuläret tills jag kom till fält där den ville ha namnet på mina namnservrar. Vadå namn? Den godkände inte dem jag skrev in så jag visste inte vad jag skulle fylla i så jag gick tillbaka och valde att fylla i dem senare istället. Fick ett email som bekräftade allt jag fyllt i och att det hade dragits €60 från mitt konto. Går jag in och kollar så är det över 700kr som de dragit. Går sedan in under pricing och läser och ser inte något annat som kan ha kostat pengar. Däremot ser jag att det kostar ytterligare €10 för att förnya dnserna. Jag är inte positiv till NUNAMES.... :angry: Namnet jag reggade var bikini.nu |
Ser nu att de bjuder på att ändra data de första 72h... bra men ändå inte...
|
Använd eNom nästa gång = billigare och gratis byte av DNS tillsammans med andra gratis tjänster!
|
Citat:
|
Bra tips med Enom/annan tjänst. Faktiskt inte tänkt på att man eventuellt kan bli av med nunames avgifter genom att gå genom alternativa sidor. Kan väl kanske bero på att man tycker att nunames själva verkligen borde ha bäst pris, liksom återförsäljarna som står direkt under alla andra registrys har.
Förstår inte att mindre TLDs inte tar lärdom av hur hanteringen sker hos de största (jämför .se/.nu mot .com/.net/.org) |
.NU har kanske inte helt automatiskt system därefter kostnaderna.
|
Är det någon som vet om det kom fram något om Nunames framtida prisstrategi vid mötet i Stockholm i December....
Som sagt Nunames gräver sin egen grav om det inte händer något snart. |
De hade väl ännu högre priser förrut?
|
Citat:
Hade visst fel hehe |
Citat:
Kanske billigare att välja en annan valuta. Men det är ju en annan sak. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson