![]() |
har blivit lite nyfiken på prq-inet (prq.se).
Der är billiga, och verkar kunna sin sak och riktar sig främst till lite mer avancerade användare. En bekant till mig hyr en UML där, maskinen och linan verkar bra. Nån som har nån erfarenhet? är det något man vågar satsa på? |
Dom har väl bl.a thepiratebay.org hos sig, är väl "anakata" där som äger PRQ.
Svårt att säga något, dom är lite för nya för att få begrepp om vad dom kan och inte. *Editerade inlägget, du hade skrivit prw-inet ;) |
Är Anakata & Tiamo som äger PRQ ja, känner Tiamo bra irl och vet vem anakata är.
Är tiamo som sköter thepiratebay.org ja, alla fall trackern. Dock står dom i GBG (onämd ställe) direkt in mot Port80 Core nät. Ja dom kan sina saker, nu jobbar tiamo hos Rix Telecom med. Dom har bra kapacitet via dom större ISP. När dom flyttar till sin nya lokal kommer även förbinndelsen mot SOLIX vara uppe. Så lär inte vara några problem, tänk dock på att du kanske inte kan förvänta dig att dom kommer innom 10 min och startar om din server på nyårsafton. Men finns ingetligen ingen som erbjuder 24/7 tekniker som inte kostar en förmögenhet. Så välj PRQ före FS-DATA eller liknande då du har kunnigt folk på PRQ och extrem kapacitet. Sedan om man vill ha hög tillgänglighet så bör man inte välja en UML, inte hos något företag. Då det tekniskt sätt kan vara 2 OS som kan få kernel panic eller liknande. |
Nu när det faktiskt finns en tråd om oss så tyckte jag det var lämpligt att jag även reggar ett konto här.
Vi får se när vi kommer upp på SOL-IX - just nu är det mer prioriterat att tända åtminstone en FE transit till. Om någon vill/undrar något så kollar jag till det här forumet några gånger per dygn, men mail (gottfrid(@)prq.se) fungerar bättre om man vill ha ett snabbt svar. //Gottfrid på PRQ. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:01. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson