WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Google och sökord (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5039)

mypay 2004-12-16 22:18

Går det att kolla hur ofta ett visst ord söks?

naredi 2004-12-16 22:48

Kör du adwords kan man du kolla hur många annonser du visar.
Det kräver ju att det inte är ett allt för dyrt sökord...

Nick - AGAIG 2004-12-20 03:45

wordtracker och overture har båda gratis tjänster som hjälper till bra i detta område. jag har lagt upp dem + lite andra gratisverktyg på min hemsida (demo så här långt), och fler skall det bli, om det blir uppskattat.

/verktyg.html

Mvh Niclas

Lundmark 2004-12-20 06:36

www.agaig.in.th/verktyg.html

Fungerar inte.... är det den adressen du menar?

stardes 2005-01-07 23:36

En fråga.

Jag vill få kolll på detta med sökmototer, jag känner att mina kewords inte finns att söka på tex AltaVista m m. Någon som har bra koll på hur man skall få ut sin sida på sökmotorerna.

//Stefan

chrizz 2005-01-08 08:18

Vad tycker google om att man styr annonserna lite genom att lägga till lite "osynliga" sökord på sidan? Självklart inte så att annonserna blir helt orelevanta, men kanske mer varierade och intressanta än vad det kanske hade varit utan styrning.

Robert 2005-01-08 13:02

Citat:

Originally posted by Nick - AGAIG@Dec 20 2004, 04:45
wordtracker och overture har båda gratis tjänster som hjälper till bra i detta område. jag har lagt upp dem + lite andra gratisverktyg på min hemsida (demo så här långt), och fler skall det bli, om det blir uppskattat.

/verktyg.html

Mvh Niclas

Wordtracker plockar statistik från MSN om jag inte har fel. Om man betalar $$ då blir ett större index tillgängligt. Generellt sett så kan det som söks på MSN ge en statistisk överblick (dvs kan apliceras på flera sökmotorer) men problemet är, speciellt om man ska köra svenska, att utbudet av keywords är mycket fattigt.

Sen finns det också en mycket allvarlig bugg i deras tjänst som ger missvisande resultat när man söker på ord som innehåller åäö. Jag har påtalat detta för dom då jag vet vad dom har gjort fel (lite encoding bara) men det blev typ "goddag yxskaft, vi fokuserar på den engelska marknaden". En dålig inställning när det är så jädrans lätt att fixa.

Bengt 2005-01-08 13:17

Citat:

Originally posted by chrizz@Jan 8 2005, 08:18
Vad tycker google om att man styr annonserna lite genom att lägga till lite "osynliga" sökord på sidan? Självklart inte så att annonserna blir helt orelevanta, men kanske mer varierade och intressanta än vad det kanske hade varit utan styrning.
Google tycker inte om osynlig text över huvud taget. Förmodligen är det inte uppskattat av andra heller. Enligt många källor på nätet kan du bli straffad av sökmotorerna för osynlig text.

Filip 2005-01-08 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av Bengt
Citat:

Ursprungligen postat av chrizz

Google tycker inte om osynlig text över huvud taget. Förmodligen är det inte uppskattat av andra heller. Enligt många källor på nätet kan du bli straffad av sökmotorerna för osynlig text.

Vad räknas då som osynlig text?

<!-- osynlig text -->

eller,

<BODY BACKGROUND=#FFFFFF>
<FONT COLOR=#FFFFFF>Osynlig text</FONT>
</BODY>

Bengt 2005-01-08 17:57

Citat:

Originally posted by Filip@Jan 8 2005, 16:50
Vad räknas då som osynlig text?

<!-- osynlig text -->

eller,

<BODY BACKGROUND=#FFFFFF>
<FONT COLOR=#FFFFFF>Osynlig text</FONT>
</BODY>

Givetvis ditt andra exempel. Det första exemplet kan du använda precis så mycket du vill utan att någon bryr sig om det, men det hjälper dig heller inte upp i sökmotorplaceringarna eller påverkar AdSense annonser.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson