![]() |
Nån som har tips om ett bra trådlöst headset till fast telefon.
Har tittat på "Clement Clarke TC3000" (info & bild) men det kostar en hel del, nån som vet nåt bra alternativ? Jag vill ha med båge över huvudet, och man skall kunna svara även om man inte är vi basenheten. Thomas |
Jag beställde det här igår.
inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e617831&ReferId=3 Vet inte om det är bra, men priset var ju bra i alla fall :) |
Citat:
Vet ni någon bra telefon som man kan ansluta detta till ? |
Verkar som att det är till vanliga telefoner...
Beställde det här paketet. Ska fungera med alla DECT GAP telefoner (vad det nu är). inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e673150&ReferId=3 |
Citat:
Citat:
|
|
Citat:
Får vänta lite till man kan anse sig ha råd med detta lyx som ni kodare har :P |
Citat:
Blir ju så när man pratar i telefon samtidigt som man jobbar med datorn. Löser detta problemet är det billigt. Denna marknad är definitivt i stenåldern så den som har kunskap om utveckling av elektronik kan slå sig in och ta över direkt. Två exempel 1. Själva headsetdelen måste kopplas till en befintlig fast telefon, en som man kan koppla telesladden direkt till finns inte. 2. Om jag står låt sig i köket och diskar och det ringer och då trycker på svaraknappen, då fick jag köpa till hör och häpna, en liten mojäng som mekaniskt lyfter luren på min fasta telefon!! Alltså en arm som lyfter luren hahaha. För mej är detta otroligt när det snart är 2005. Jag hade en med sladd innan så jag är van med att gå till telefonen och svara så det är iofs väldigt bra att kunna hämta kaffe i köket utan att behöva byta telefon. Alla som jobbar med datorn och pratar i luren samtidigt genom att klämma luren mot axeln, ta en funderar på om ni inte skall ha ett headset, förr eller senare blir det strul med nacken annars. Sladdvarianten finns nu för runt 500 kr med telefon och allt. Min sjukgymnast sa att alternativet var att träna mycket, men sambandet mellan internetentreprenörer och atletiska kroppar lyser med sin frånvaro. Thomas |
Citat:
Jag hade nog satsat på en "vanlig" trådlös telefon med ett headset. Siemens Gigaset S645 verkar trevlig. |
Citat:
Allt dom satsar på nu är ju mobiltelefonen. Men förstår dig helt klart och som du säger så är det billigt för att slippa dom besvären. Jag kommer med att skaffa något liknande men det får bli början av 2005 :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson