WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Omedelbar registrering av .se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4941)

Helix 2004-12-11 17:30

Var kan man registrera .se domäner med omedelbar verkan om man betalar med kontokort och till ett bra pris?

(visst tar loopia lågt pris, men man får vänta en tid innan den blir registrerad)

Marcus 2004-12-11 17:39

Jag tog upp frågan här.

Bästa alternativet verkar, enligt vad jag hittade, vara NeWare.

Citat:

Originally posted by www.neware.se
Vi på NEware garanterar att om du beställer en .se domän online och betalar med kreditkort så är din domän registrerad inom 20 minuter. Skulle den inte bli det bjuder vi på registreringen.
detta gäller enligt villkoren naturligtvis inte vid nattlig registrering.

Helix 2004-12-11 17:45

Missade din tråd innan. Tack för länken. Då kör man Neware....har använt de innan till vanlig nattregistrering också. Tack.

anders.n 2004-12-11 18:47

Citat:

Originally posted by MusikGuru@Dec 11 2004, 17:30
(visst tar loopia lågt pris, men man får vänta en tid innan den blir registrerad)
Jag gjorde en beställning vid 22-tiden natten till en vardag från Loopia, en e-postfaktura kom strax efteråt som betalades online.. "ett tag" (innan jag lade mig iaf :) hade jag fått kunduppgifter för inloggning på deras sida.. Loggade in, där stod det att allt var grönt, jag pekade om A och MX, och gick och lade mig..

På morgonen var DNSer uppdaterade och allting funkade perfekt.

Enda köpet jag gjort via Loopia, så.. jag har ingen ytterligare statistik.. :)

grazzy 2004-12-11 20:33

Jag kan bekräfta att loopia funkar utmärkt även på helger.

Gjorde en beställning 17:55, 18:58 fick jag fakturan och betalade den omedelbart online, 20:19 fick jag kontouppgifter och loggade in och ändrade dns.

Vi får väl se hur lång tid det tar innan dnsen uppdateras, men det är inte så noga, jag har tid nog att sova på det iaf :-))

Detta rörde en .SE

Maccke 2004-12-11 20:56

Jo Loopia blir bara bättre å bättre :)

Helix 2004-12-11 21:00

Jo, det gick ju hur bra som helst med Loopia. 18.45 ansökte jag. 20.29 var domänen reggad och klar. Tänkte testa istället för att välja ett dyrare alternativ och om det inte gick på några timmar så skulle det registreras genom någon annan. Bra domän och jag ville inte veta alltför länge. Ångrar inte att jag testade först. Man sparade lite pengar på det! Kanon!

grazzy 2004-12-11 21:15

MORR:

Marcus 2004-12-11 21:54

Visst, Loopia fungerar även på helger, men det är ju ingen omedelbar registrering i samma bemärkelse som Neware och ibland kan det ju vara viktigt med den där skillnaden på några timmar :) Men det är väl framförallt om det är nattetid största skillnaden kan ses.

Alto 2004-12-11 22:00

Följd fråga... è det någon svensk registrar så tar Paypal? Synd att inte loopia gör det.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson