![]() |
Tänkte dra igång en samlad liten lista för vilka webbhotell som är bra resp dåliga:
Dåliga: 99kronor.com (oseriösa och massor med problem) AKTA ER FÖR F*N [0/5] cliche.se (inga funktioner alls "obegränsad trafik", supporten hänvisar hit och dit, "avancerad statistik") [0/5] Bra: Wopsa (verkar ha fin support, uptime, funktioner osv) [4/5] Gate9 (verkar helt ok) [4/5] Alla andra gör gärna en liknande lista så ser man relativt lätt vilka man absolut inte bör satsa på.. och ett litet betyg... mvh/ante |
Bra: SpacePro (rätt ok men börjar bli dyra.. bra support)
|
Bra
Ballou.se - mycket bra support - inga superlåga priser och här stämmer you get what you pay for Loopia.se - inte varit kund där själv men allt jag hört säger att dom är bra Dåliga b-one - "obegränsad trafik" - ASP delen är en "fejkad" ASP (vb-script) från SUN (tror jag) och stöder alltså inte all ASP (ska det vara ska det vara ordentligt eller inte alls) fs-data - väldigt knepiga rutiner kring fakturor kanske vore smidigt om någon sen kan sammanställa, rensa etc i den här tråden och klistra den? (skulle ju minska antalet "vilket hotell ska jag välja" frågor) |
"Risken" med dessa listor är att folk som inte ens testat vissa hotell lämnar poäng på dom, eller på annat sätt skriver saker som är positiva eller negativa om det dom inte ens testat utan enbart refererar till det dom sett.
Självklart bra idé, detta tillsammans med en "märkning" som det talats om i tidigare trådar skulle vara bra för att folk skall välja webbhotell, inte bara här på WN utan i allmänhet. |
De jag har provat ordentligt:
Icepage: Mycket bra stabila och seriösa, trevlig support, tyvärr väldigt dyra, har haft 3 konton hos dem och aldrig fått någon anledning att klaga. B-one: Det krånglade ett tag men de uppgraderade servern och nu går det som en raket. Jag tycker att man får mycket för 12:- månad här. Inget för den som kräver superduper uptime. Digikom Network: Rätt okej. Varken bu eller bä. Domänen upphörde att fungera helt o hållet (andra domäner på samma server funkade) en gång under det år jag var kund. Supporten var okej. |
Kör själv med wopsa och är det bästa webhotellet jag har provat.
|
Har tre konton hos Oderland sen 1,5-2 år tillbaka. Har inte varit några problem alls där. Kan varmt rekomendera dom.
|
Citat:
|
Sant att folk kan uttrycka sig om saker dom inte ens har testat, men jag har testat alla de 4 jag skrev iaf...
|
B-one har fått tummen ur baken och är nu under uppdatering av sin statestik tjänst...kanske ett steg i rätt tiktning för dem, vadv et jag...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson