WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loopia (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4809)

FredrikMH 2004-12-04 11:56

Hur fungerar det? Det är väldigt billigt, jämfört med andra hotell.

Om jag köper en .se domän endast, får jag då tillgång att peka om den hur jag vill direkt? Eller sitter Loopia och håller på den? Jag vill kunna administrera mina domännamn själv. Tidigare har jag köpt genom Wopsa men de tar 250kr och jag har inte fått tillgång till någon administationspanel för att ändra dns etc.

Davve 2004-12-04 12:15

vet iaf att om du är kund hos loopia så kan du administrera själv, maila de och fråga.

Storen 2004-12-04 12:26

Citat:

Originally posted by FredrikMH@Dec 4 2004, 11:56

Om jag köper en .se domän endast, får jag då tillgång att peka om den hur jag vill direkt? Eller sitter Loopia och håller på den? Jag vill kunna administrera mina domännamn själv. Tidigare har jag köpt genom Wopsa men de tar 250kr och jag har inte fått tillgång till någon administationspanel för att ändra dns etc.

Så fort du beställer en .se-domän kan du själv gå in på www.nic-se.se och ändra DNS:er mm...

Du har väl kontraktsnumret?

pitbull 2004-12-04 13:19

Är ingen Loopia-expert och har inga ägarintressen i Loopia men här är mitt omdöme efter vad jag har erfarit hittillls:

HELT SUVERÄNT!

Jag registrerar alla mina domäner där numera. Snabb service, trevlig och tjänstvillig telefonsupport, bra priser. Deras kontrollpanel är helt fantastisk!

10 nätverkskort av 10 möjliga från mig.

Mvh /Stefan

pitbull 2004-12-04 13:22

Citat:

Originally posted by FredrikMH@Dec 4 2004, 12:56

Du kan peka om den hur du vill och efter behag, direkt efter att registreringen är klar. Busenkelt och alldeles gratis!

Jag satt i samma båt som du tidigare och gjorde inte annat än betalade startkostnader och administrationskostnader. Nu är det slut på det, tack vare Loopia.

Mvh /Stefan

kullervo 2004-12-04 19:04

Citat:

Originally posted by pitbull@Dec 4 2004, 14:19
Är ingen Loopia-expert och har inga ägarintressen i Loopia men här är mitt omdöme efter vad jag har erfarit hittillls:

HELT SUVERÄNT!

Jag registrerar alla mina domäner där numera. Snabb service, trevlig och tjänstvillig telefonsupport, bra priser. Deras kontrollpanel är helt fantastisk!

Mvh /Stefan

Samma här! Klockrent är ordet, sa Bill =D

ghis 2004-12-04 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av kullervo
Citat:

Ursprungligen postat av pitbull

HELT SUVERÄNT!

Mvh /Stefan

Samma här! Klockrent är ordet, sa Bill =D

Samma för mig! Fungerar mycket smidigt med betalning... sen loggar man bara in och pekar domänen precis vart man vill =)

Kanon bra tjänst av loopia!

FredrikMH 2004-12-04 19:38

Nackdelen med Loopia är väl att de ska ha betalt innan de reggar domänen :( Så jag reggade på Wopsa också. Får se vem som hinner först.

elofsson 2004-12-04 20:05

Citat:

Originally posted by FredrikMH@Dec 4 2004, 20:38
Nackdelen med Loopia är väl att de ska ha betalt innan de reggar domänen :( Så jag reggade på Wopsa också. Får se vem som hinner först.
Registrerade en .com hos Loopia i veckan och den var pekad till Loopias "Under Construction"-sida dagen efter. Antar att jag får tillgång till den när jag betalat fakturan. Snabbt gick det i alla fall.

ghis 2004-12-04 21:07

Efter jag hade betalt så tog det inte många minuter innan dom hade registrerat min domän :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson