WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Aspsidan.se säljes (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4681)

mattiasjarnhall 2004-11-28 00:37

Då jag inte längre har att sköta min sida har jag nu bestämt mig för att sälja den till högst bjudande.
Aspsidan har varit en naturlig mötesplats för många under en längre tid, den såg ljust för första gången i slutet av 2000 och har sedan dess varit ett av sveriges största community för ASP-intresserade.

Utgångspriset är som sagt 30 000 kr och det är absolut inget jag kommer gå under, så bespara mig skambuden.

Mer information finns att läsa på www.aspsidan.se, och har ni frågor når ni mig bäst på: [email protected].

Frågor som kan vara av intresse för andra går bra att ställa direkt i denna tråd.

MJ - Mattias Järnhäll

Alex 2004-11-28 18:46

Skall du sälja så skall jag..

www. aspsidan .net /.org /.com

för mer info, 2000 kronor stycket.

FLASHBACK 2004-11-28 20:21

Ett par frågor som jag tror fler än jag kommer ställa, som kanske kan besvaras redan här:

* Genererar sidan pengar idag, i såna fall hur och hur mycket?
* Kan du publicera lite statistik på unika besökare och tendenser sista året?

Tack på förhand!

mattiasjarnhall 2004-11-29 20:13

Citat:

Originally posted by FLASHBACK@Nov 28 2004, 21:21
Ett par frågor som jag tror fler än jag kommer ställa, som kanske kan besvaras redan här:

* Genererar sidan pengar idag, i såna fall hur och hur mycket?
* Kan du publicera lite statistik på unika besökare och tendenser sista året?

Tack på förhand!

Ett par helt befogade frågor.

Sidan ger inga pengar idag, men så har syftet aldrig varit att tjäna pengar på den heller. Sidan har under alla år varit sponsrade av webhotellet Loopia och vi har då av förklarliga skäl inte kunnat lägga upp reklam för konkurrerande företag.
Vi får många förfrågningar från just webbhotell om de får köpa reklam hos oss, så visst finns där en potential att tjäna pengar om man bara vill.
Sidan har dock, indirekt, givigt mig en massa pengar. Jag har fått massvis av jobb på min egna firma som jag drivit på sidan om studier och andra jobb. Kontakterna jag fått via aspsidan.se anser jag vara ovärdeliga :).

Angående statistik så kan jag tyvärr bara erbjuda den Nedstat räknare som ligger uppe på sidan, kopplade på statistik hos loopia för endast nån månad sen (om det skulle vara av intresse). Ser man över hela året så är det ett jämt flöde med besökare, men under de senaste veckorna har det sjunkit lite (pga. att sidan inte uppdateras).
Sidan har en mängd trogna besökare som bara väntar på att sidan skall komma igång, så det finns helt klart potential i sidan.

Det finns bara en enda anledning till att jag säljer, och det är för att jag har alldeles för många bollar i luften. Jag hinner inte med den helt enkelt.
Jag har utöver mitt heltidsjobb även sajten backpacking.se, så jag har att göra :)

/MJ

Maccke 2004-12-02 12:00

Tja, du borde skriva hur många medlemmar den har..

Tjänar den inga pengar tror jag du får svårt att dra in 30k, vem känner för att investera 30k i ett icke-penning-genererande projekt - såvida man inte är helt otroligt besatt av aspar :)

Storen 2004-12-02 12:12

Citat:

Originally posted by Maccke@Dec 2 2004, 12:00

Tjänar den inga pengar tror jag du får svårt att dra in 30k, vem känner för att investera 30k i ett icke-penning-genererande projekt - såvida man inte är helt otroligt besatt av aspar :)

Du har en poäng men sett till potentialen så kan det kanske vara en investering..Aspsidan.se är väl ganska känd idag..(?)

martinh 2004-12-02 13:44

Citat:

Originally posted by Storen@Dec 2 2004, 13:12
Aspsidan.se är väl ganska känd idag..(?)
Den är rätt så känd ja, jag besöker den ca. en gång per dag och jag kan inte ens asp ;)

Det finns nog hyfsat med chanser att tjäna pengar på den, det gäller nog bara att satsa rätt.
Hade jag 30 000spänn och kunskap om asp skulle jag allt slå till ;)

esset 2004-12-02 14:23

Värdet i siten ligger i forumets databas. Där finns en oerhörd kunskap lagrad.

Davve 2004-12-02 16:11

Man skulle kunna dra in 30 000 rätt snabbt på den sidan men jag oroar mig för att det skulle då gå åt h****e med sidan. Läser man samma tråd som denna på aspsidan så märker man att folk där inte vill ha nån förändring, de vill inte heller att sidan ska köpas av nån som ska tjäna pengar på den, vilket är ju helt vansinnig. Kan va så att om man börjar med reklam för att få in pengar så vänder sig besökaren emot och slutar besöka sidan. Det är det jag oroar mig mest för, annars är det säkert värt pengar.

Maccke 2004-12-02 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av Storen
Citat:

Ursprungligen postat av Maccke

Du har en poäng men sett till potentialen så kan det kanske vara en investering..Aspsidan.se är väl ganska känd idag..(?)

Jo du har rätt. Menar bara att det är lite risky med tanke på att den inte drar in något idag.
Databasen är väl det man betalar för..

Lycka till med försäljningen i alla fall

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson