![]() |
Skall köpa en .se adress men är ointresserad utav webhotell osv.
Vilket ombud är snabbt och säkert? Kan man seden på Nic:s hemsida redirecta vart sidan skall hämtas? Om man gör det, ligger min .se namn kvar i adress fältet? Mvh Emiljon |
Enkelt. Går inte att slå loopia.se på detta. 150 + moms.
De erbjuder dessutom gratis DNS tjänst så du kan göra en frame redirect som fixar din andra fråga. Om du ändrar hos NIC.se så måste du ha någon annan DNS tjänst Finns gratis sådana på tex zoneedit.com men enklast är ju att låta Loopia sköta DNS:en |
Regga domänet hos Loopia. Registrera dig hos www.zoneedit.com. Byt DNS-servrar till Zoneedits (det gör du i Loopias kontrollpanel). Zoneedit har sedan tjänsten du är ute efter (att öppna en annan sida i en frame så det ser ut som om du surfar på ditt domän medans du egentligen är någon annan stanns). Finns det inte möjlighet att använda egna domäner på servern du använder? Isf kan du hoppa över hela Zoneedit-biten.
|
Tack!
|
Jag skulle inte använde zoneedit - jag har bättre erfarenheter av afraid.org faktiskt
|
Citat:
|
Citat:
Det är också på detta sätt ex.vis subdomäntjänster likt min egen fungerar för att ge enklare/kortare adress. |
Ingen som vet om loopia.se har denna tjänst? :(
|
Kontakta Loopia och fråga. De erbjuder nån form av "vidarekoppling".
Annars erbjuder NameISP denna tjänst, men de är lite dyrare på domänen. |
loopia har precis den tjänsten du vill ha
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson