![]() |
Hej!
Nu skall vi äntligen dumpa Everyone och måste därför välja en webbmailklient. Vad finns det egentligen att välja mellan när kriterierna är att den skall vara gratis och fundera med IMAP? Jag känner till Squirrelmail och Horde. Vilken av dessa är det bästa valet? Finns det andra bättre klienter? Ändamål: För vanliga privatanvändare som registrerar sig för att få en e-postadress på 40 mb. Mycket tacksam för svar och allmäna tankar och funderingar kring webbmailklienter! |
Tjena.
Jag använder Squirrelmail mot Courier-IMAPd, funkar jättebra. Dock lite fult gränssnitt, och deras olika teman gör det inte mycket snyggare. Men! Funktionellt och bra, gillar alla olika plugins man kan använda.. En nackdel är att det blir otroligt slött ifall du har foldrar med tusentals mails i, men det gäller väl att rensa lite nu och då... Det problemet ligger iofs nog inte i klienten, utan i IMAP protokollet skulle jag tro... -Martin |
Tack för ditt svar, Martin. Vi har hört oss för lite och valt att köra på Squirrelmail. Att det är översatt till svenska är ju också et plus. Det verkar inte som att det finns så många pålitliga alternativ som man kanske skulle kunna önska. Nåja, det går nog att snygga till gränssnittet.
|
Inga problem.. jag kör det själv som sagt för alla kunder, ett hundratals.. säg gärna till om det är något du behöver
hjälp med. Hälsn. Martin |
Vi har Horde, Squirrel och NeoMail...
Personligen tycker jag klart bäst om Horde som ju har bättre admin.gränssnitt, kalender, bra adressbok, uppgifthantering, påminnelsefunktion, flertal olika språk (bl.a. svenska)..mm. Påminner mycket om Outlooken... Dom övriga fungerar, men ligger en bit efter.. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson