WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Serversidans teknologier (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Köra ett cgi script (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4123)

Ben 2004-10-21 13:52

Nu när jag skulle installera ett cgi script på Servern hos spray vart det tvärstopp utan förklaring till varför. Eftersom jag nu vill ha lite mer besök statistik från min sida än vad spray kan erbjuda, hittade jag ett gratis script som verkar vara helt ok på. www.xav.com/scripts/axs/ (Någon som vet något dåligt om detta cgi)
:huh:
Men nu kan jag inte installera det. Jag funderar naturligtvis på att byta hotell, eller om någon av er läsare har en ide om hur jag kan köra ett script som det nämnda. Jag vill naturligtvis växa i min egen takt, men det går tyvärr inte hos spray.

Tobbe 2004-10-21 14:07

Kan ju bero på att Spray inte tillåter CGI (iaf inte enligt deras publika spec)..

Ben 2004-10-21 14:32

Citat:

Originally posted by Tobbe@Oct 21 2004, 14:07
Kan ju bero på att Spray inte tillåter CGI (iaf inte enligt deras publika spec)..
Ja helt klart att dom inte tillåter, det har jag heller inga problem med, var och en sätter sina egna regler.
Men att skriva

"En viktig del i vårt utvecklingsarbete är att aktivt lyssna på dig som kund, för att vi ska kunna ta fram tjänster som just du önskar"

och sedan pratar men med dom via telefonen och får svar som, nej du får inte, upprepande gånger i örat, trotas att jag vinklade frågan på olika sätt. dom ger inga smidiga svar direkt. Jag ringde även upp en annan "suport" där fick jag ett något smidigare svar "kolla på webdesignskolan.com där fins säkert någon lösning"

Skrattar Gör Jag!

Thomas 2004-10-21 14:33

Försök att hitta motsvarande program i php, det verkar vara okey på spray.

Thomas

Tobbe 2004-10-21 14:39

Riktigt så lätt är det inte, det är inte bara att installera ett program direkt :) Det handlar förmodligen om såväl säkerhet som ren funktionalitet för samtliga av deras kunder. De har presenterat vilka scriptspråk du kan köra på deras webhotell och du har fattat ett beslut utefter den informationen. Varför inte hitta en lösning för PHP/mySQL istället för att klaga/skratta på/åt Spray?

Jag anser inte att Spray har gjort fel i det här fallet, de har gett dig ett svar - att det inte är möjligt, och har inga skyldigheter att lägga in ytterligare funktioner mot dig som kund trots att de säger att de lyssnar på sina kunder (jag anser att det är ett orimligt "krav" (möjligen önskemål, men man kan knappast kräva det) med att lägga in stöd för ytterligare scriptspråk än de som presenterats från början).

Ben 2004-10-21 14:50

Ok Tobbe, jag kanske ska tona ner på språket lite, Spray har inte gjort något fel och spray är heller inte dåligt hotell, jag är ganska nöjd, men jag har heller inte haft några krav. Deras suport är inte myke att hurra för.

php, kanske är något att pröva. Kanske Thomas har något script att rekomendera! Jag själv är ganska dålig på detta med script

Tobbe 2004-10-21 15:05

Citat:

Originally posted by InkomsterNet@Oct 21 2004, 14:50
Ok Tobbe, jag kanske ska tona ner på språket lite, Spray har inte gjort något fel och spray är heller inte dåligt hotell, jag är ganska nöjd, men jag har heller inte haft några krav. Deras suport är inte myke att hurra för.

php, kanske är något att pröva. Kanske Thomas har något script att rekomendera! Jag själv är ganska dålig på detta med script

Supporten kan man förstå, det är väl standardbemötande i många fall :)

Kolla t ex hotscripts.com och bläddra dig genom scripten för PHP/mySQL i den kategorin du behöver, dvs statistik/analysering eller dylikt.

Thomas 2004-10-21 15:08

Citat:

Originally posted by InkomsterNet@Oct 21 2004, 14:50
Kanske Thomas har något script att rekomendera! Jag själv är ganska dålig på detta med script
Själv skriver jag i Perl och håller med Tobbe, att tillåta Perl skall man göra om man har driftpersonal som kan hantera det, annars är det som att ge en kaka till ett barn och säga ät inte upp den.

Sök på din favoritsökmotor efter "The PHP Resource Index".

Thomas

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson