WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Sex i 3g nätet (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4085)

fabian 2004-10-18 02:41

Någon som vet någon sida som säljer sex i 3g nätet?

Jonas 2004-10-18 09:12

Citat:

Originally posted by fabian@Oct 18 2004, 02:41
Någon som vet någon sida som säljer sex i 3g nätet?
Hur menar du?

kullervo 2004-10-18 11:40

Bingo Rimér har en WAP-tjänst för flickor.se. Sex-relaterat åtminstonde.

Jag vill inte att gubben på tåget ska sitta och surfa porr när jag sitter bredvid. Ser inte fram emot dina planerade tjänster! =)

Jonas 2004-10-18 11:44

Men seriöst. 3G tjänst... Det är lättare att säga WAP eller site till mobilen...

Joel 2004-10-18 11:47

Då låter det mer seriöst å beskriva det som "3g-tjänst" lycka till å göra en wapsida med nakenbilder som folk med gsm->gprs telefoner vill surfa till ;P
Om man nu vill surfa porr i mobilen överhuvudtaget? ^^

fabian 2004-10-18 12:57

Därför jag frågade lite... :)

Har ingen praktisk erfarenhet av 3g (telefonen kommer imorn).

Är det WAP som gäller, eller är det vanliga hemsidor (fast små).

Sedan är jag mest intresserad av hur man kan ta betalt. Finns det möjlighet att t.ex. ta betalt när man surfar in på nån länk, genom att man får en popup i telefonen och accepterar, eller måste kunden sluta surfa för en stund och skicka ett sms till något betalnummer?

Sedan undrar jag om någon sett någon "vuxen sida" för 3g telefoner som man kan prov-surfa till. Har inte hört om något sådant i sverige, men det kanske finns i andra länder?

Skall kika på bingo´s sida.

Sigurd 2004-10-18 13:02

Citat:

Originally posted by fabian@Oct 18 2004, 12:57
Därför jag frågade lite... :)

Har ingen praktisk erfarenhet av 3g (telefonen kommer imorn).

Sedan är jag mest intresserad av hur man kan ta betalt. Finns det möjlighet att t.ex. ta betalt när man surfar in på nån länk, genom att man får en popup i telefonen och accepterar, eller måste kunden sluta surfa för en stund och skicka ett sms till något betalnummer?

Sedan undrar jag om någon sett någon "vuxen sida" för 3g telefoner som man kan prov-surfa till. Har inte hört om något sådant i sverige, men det kanske finns i andra länder?

Skall kika på bingo´s sida.

I 3g-telefonerna är det inte WAP som gäller utan hemsidor byggda i helt vanlig HTML. Finns flera olika webbläsare man kan ladda ner via telefonen. Detta är en stor skillnad om man jamför med GSM då man får koppla upp sig med GPRS (slött). Dessutom kan man komma upp i en hastighet av 384kbit/s (absolut max). Självklart man man även wappa med telefonen men inte vanligt så det både är dyrare och slöare än via modemet.

Fabian, jag tror inte det finns någon sida som "säljer sex" via 3gnätet.

kullervo 2004-10-18 13:17

Citat:

I framtiden kommer det vara XHTML 1.1 med en DTD lämpad för små displayer som gäller.

Jonas 2004-10-18 13:24

Citat:

WML och XHTML1.1 är det som funkar bäst idag.
Äldre mobiler så är det WML som gäller och på nyare funkar XHTML1.1.

Sedan finns det som mobiler som har stöd för att installera program så finns Opera till hands.

kullervo 2004-10-18 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas
Citat:

Ursprungligen postat av fabian

WML och XHTML1.1 är det som funkar bäst idag.
Äldre mobiler så är det WML som gäller och på nyare funkar XHTML1.1.

Sedan finns det som mobiler som har stöd för att installera program så finns Opera till hands.

Jag trodde inte XHTML 1.1 var färdigt än, men nu ser jag på W3 att så är fallet. Ska kika närmare på det vid senare tillfälle.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson