![]() |
Söker kontakt med företag inom factoring som kan ta hand om våra faktoror
så att vi slipper ta kostnaden för kreditupplysning, uppföljning mm. Vilka företag rekommenderar ni? Gärna flera förslag... |
Inte provat dom men de verkar väldigt bra, AK Finans (akfinans.se). Starka ägare, välkända kunder och bra tjänster gör att jag själv funderar på att anlita dem.
|
Hör med flera och ta bästa avtalet, ofta är de mindre mer flexibla, sök på nätet och i telekatalogen.
|
Om det finns någon som representerar något företag som håller på med factoring/fakturaköp är ni välkomna att skicka ett pm till mig eller svara i forumet...
Vill veta några som ni är nöjda med! Söka efter dom kan jag enkelt göra på internet, men är dom bra vad gäller support mm? Detta kan man endast få veta genom tidigare kunder. Så ni som använt er av detta, skriv er åsikt! Den kommer hjälpa mig mycket, och förmodligen andra som söker factoringtjänster! |
Östgöta factoring i Stockholm, vet iof inte om de tar kunder utanför sthlm, de klienter vi har som använder dem är mycket nöjda med dem.
|
Har kört med ACME Group i ett år nu snart och det funkar klockrent.
// Mats |
Jag har blivit rekommenderad soderbloms.com
Har själv inte använt dem så jag vet inte hur bra de är. |
Söderbloms kräver bland annat att du själv och en till går i borgen för fordringarna för att de ska slippa bli lurade. Jag har en bekant som tidigare använde sig av dem, men som inte var speciellt nöjd. Jag kommer inte ihåg exakt vad som var problemet, men de hade lite krångliga rutiner och man var tvungen att skriva ut fakturorna själv och skicka dem till Söderbloms, som sedan skickade de vidare till slutkunden.
Jag använder Acme Associates för inkasso och på det området känns de amatörmässiga. Enligt säljaren står Acme för alla kostnader, men det är dyrt att dra tillbaka eller framförallt gåvidare med ett ärende. Kravbreven är fula. Jag överväger att byta ut dem mot någon större aktör såsom kanske Svea Ekonomi framöver. Deras factoringtjänster har jag dock ingen erfarenhet av - bara företaget i sig, som känns amatörmässigt. |
svea koncernen samarbetar jag med på factoring, påminnelseservice och inkasso.
jag tycker det fungerar bra, även om dem är omständiga och ganska dyra när man vill dra tillbaka ett ärende. har testat flera mindre bolag (bla söderbloms), men jag är inte nöjd med dem, flera känns "amatörmässiga". svea är ett av de största bolagen (enligt deras egen statestik då ;) ), och jag är nöjd hittils. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson