WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Idag fick jag ett trevligt samtal... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=3918)

Johan H 2004-10-01 19:31

Min kollega hade stavat en kunds namn fel då han emaila kunden.
Kunden löpte amok och ifrågasatte hur seriösa vi var m.m. och ville veta f-skattesedelns nummer osv.

Helt otroligt, om man svarar X antal mejl varje dag så kommer man garanterat stava fel någon gång.
Men att bli helt vansinnig över det...är konstigt. Min kollega bad självklart om ursäkt. Men hjälpte ej.

Herregud, många idioter finns det.

digiArt 2004-10-01 23:13

Min filosofi vad gäller webutveckling: "förutsätt att alla dina besökare är idioter".

Låter hårt, men då minimerar du supporten....

David 2004-10-01 23:13

Jag har också pratat med folk på telefon som bara skriker oavbrutet över absoluta struntsaker... Det övergår mig. Samtidigt är det jäkligt jobbigt att behöva ta all skit när man bara vill lösa det hela.

Davve 2004-10-02 00:33

Det händer oss ibland med, men då finns det bara en sak att göra. Man säger dessa enkla ord: "Tycker du verkligen att det vi gjorde var så fel?" Så brukar 9 av 10 mjukna upp och så löser sig det hela. ;)

MickeH 2004-10-02 00:42

Citat:

Originally posted by Haghjoo@Oct 1 2004, 19:31
Min kollega hade stavat en kunds namn fel då han emaila kunden.
Kunden löpte amok och ifrågasatte hur seriösa vi var m.m. och ville veta f-skattesedelns nummer osv.

Helt otroligt, om man svarar X antal mejl varje dag så kommer man garanterat stava fel någon gång.
Men att bli helt vansinnig över det...är konstigt. Min kollega bad självklart om ursäkt. Men hjälpte ej.

Herregud, många idioter finns det.

Något jag brukar trösta mig med när någon har varit oförskämd ”Jag behöver bara prata med dig korta stunder MEN DU FÅR LEVA HELA LIVET MED DIG SJÄLV” och då känns det genast bättre för vad kan vara värre än det… :lol:

monopro 2004-10-02 05:40

Citat:

Originally posted by digiArt@Oct 1 2004, 23:13
Min filosofi vad gäller webutveckling: "förutsätt att alla dina besökare är idioter".

Låter hårt, men då minimerar du supporten....

Sant. Förutsätt att alla dina kunder är idioter, men tilltala dom som om dom vore genier. Några av mina bäst betalande kunder är (eller verkar vara) idioter. Men när man har rett upp allt (genom att vara nice) så har dom visat sig vara guldgruvor.

Jag hade en Nigeriansk kund som verkade skum, ställde dumma frågor, ringde dag och natt för att klaga. Jag var nära att be honom dra. Men han har bekostat renoveringen av mitt badrum.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson