![]() |
Hej!
Driver du en webbshop inom datorprodukter och elektronik eller vill du investera i domännamn? I så fall kan nog detta intressera dig. Jag utannonserar härmed ett sidnätverk bestående av Internminne.se, sdram.se, ddr3.se,ddr2.se och dimm.se De rankar följande för sitt sökord på google.se: Internminne.se: 2:a dimm.se: 3:a sdram.se: 5:a ddr3, ddr2: 4:a Sedan starten för ungefär 9 månader sedan har jag skickat vidare totalt 900 besökare till olika webbshoppar för minnesprodukter via både adsense och tradedoubler; 450 via vardera kanal. Allt innehåll på domänerna ingår. Jag tar emot bud här på WN i tråden, via PM samt via mail. Hälsningar Erik Stenman |
Vilka sökord rankar domänerna på?
|
De sökorden jag syftade på var samma som nyckelordet i domänen.
Tex: internminne.se ligger 2:a på internminne osv. |
vad är inkomsterna?
|
Jag kan inte se något startbud, inte heller något fast pris.
Är det tänkt att man ska hitta på ett bud själv? |
Säljs det som privat eller företag?
|
Jag kan sälja det via mitt företag om så efterfrågas vilket då innebär bud + moms.
Adsense har gett drygt 300 kr med CTR på ca 4% och cpc på 0.7kr/klick Pricerunner via CJ är inte särskilt inkomstbringande och andra affiliateprogram vore mere lönsamma som tex: webbshoppen.se på double.net vilka ger 1kr/klick. Kan även tillägga att klicken via pricerunner varit 450 iår och inte totalt som jag tidigare sade. Eftersom startbud efterfrågas sätts det till 2500kr. |
Då intresset varit lågt sänker jag startbudet till 1500 kr för detta paket av 5 välrankande sidor.
|
"Kan även tillägga att klicken via pricerunner varit 450 iår och inte totalt som jag tidigare sade."
Vad är skillnaden? Du säger ju i ditt första inlägg "Sedan starten för ungefär 9 månader sedan" |
Det diffade ungefär en månad. Nu är det ungefär 10 månader sedan jag startade sidan och nu är det månad 9 så det är ingen stor skillnad.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson