Conny Westh |
2009-08-17 05:33 |
Citat:
Originally posted by Oskar Lindgren@Aug 16 2009, 19:52
Idag fick jag ett reklamutskick av ipeer, som jag länge har varit kund hos. Jag har idag en VPS1 och de erbjöd mig att testa VPS2 till samma kostnad under en period. På deras hemsida går det att läsa om de två olika paketen, se här. Notera skillnaderna mellan paketen, och prislapparna. Jag kände mig elak och skickade detta svar på deras reklamutskick:
Citat:
Hej!
VPS1 kostar 165kr/månad och då får man 256mb ram, med VPS 2 får man 768mb ram för 698kr/månad. Om man beställer 3*VPS1 kostar får man lika mycket ram, lika många IP'n, mycket mer utrymme och massor av mer trafik! Detta ger en månadspris på 165kr*3=495kr, vilket är mindre än 698kr/månad. Visserligen blir startkostaden lite högre, men det tjänar man snabbt igen.
Varför skulle någon någonsin vilja beställa en VPS2?
/ Oskar
|
Jag ser fram emot deras svar :D
|
Det vet väl alla som jobbar med IT att större minnen kostar mer per MB!
Kolla priserna på hårdvara om du inte gjort det tidigare.
Du behöver ju inte spela dum, vill du ha mer utrymme på samma burk så kostar det helt enkelt mer per MB. Det funkar oftast inte att fördela minne mellan olika burkar, de flesta aplikationer klarar inte det, knappt några operativsystem heller (även om de finns, men de är ofta högt specialicerade och används i grid-system på Universitet eller forskningsinstitut där kompetemsen finns att skriva och administera egna operativsystem).
|