WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Medströms lägger ner Nätmagazin (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=3833)

Emil_P 2004-09-25 10:53

Medströms dataförlag byter vd. Magnus Wallén slutar på stört. En handfull tjänster bantas bort och tidningen Nätmagazin läggs ned.
Läs mer här >>

kullervo 2004-09-25 11:51

Synd. Nätmagazin var intressant. Synd att dom aldrig hann komma igång. Bara dom inte sparar in pengar på Datormagazin. Det är den enda vettiga datortidningen. Eller har någon ett annat förslag?

ZN 2004-09-25 11:56

Citat:

Originally posted by kullervo@Sep 25 2004, 11:51
Synd. Nätmagazin var intressant. Synd att dom aldrig hann komma igång. Bara dom inte sparar in pengar på Datormagazin. Det är den enda vettiga datortidningen. Eller har någon ett annat förslag?
Själv tycker jag nätmagazin mest verkade som ett desperat försök att tjäna lite mer pengar, dom hann väll komma igång, dom har väll gett ut ett flertal nummer? DMZ är däremot riktigt bra.

festiz 2004-09-25 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av Bitbull
Citat:

Ursprungligen postat av kullervo

Själv tycker jag nätmagazin mest verkade som ett desperat försök att tjäna lite mer pengar, dom hann väll komma igång, dom har väll gett ut ett flertal nummer? DMZ är däremot riktigt bra.

Joo visst har de gett ut ett antal nummer, men jag har ännu inte betalat för ett enda och ändå fått allihopa sen nån gång i november då jag är trogen DMZ-prenumerant. Har inte frågat efter tidningen mer än att få en testprenumeration och då fått cirka 7-8 tidningar.

cornelii 2004-09-25 23:12

Tja, DMZ med en massa en massa artiklar om pc/linux/mac är ett förräderi mot oss AMIGA-folk som har läst den tidningen sedan -90 talet (eller var det till o med -80-talet). det är väl lite småtrevlig men vem väntar inte på "the AMIGA strikes back"

kullervo 2004-09-26 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Bitbull
Citat:

Ursprungligen postat av kullervo

Vet inte vad jag tänkte på när jag formulerade mig så tokigt. Har själv fått ett gäng tidningar i brevlådan så jag borde ju känna till att tidningen har kommit igång ordentligt.

cornelii:
Tror DMZ har fyllt 16 år nydligen.

Starweb 2004-09-26 19:49

Citat:

Originally posted by cornelii@Sep 26 2004, 00:12
Tja, DMZ med en massa en massa artiklar om pc/linux/mac är ett förräderi mot oss AMIGA-folk som har läst den tidningen sedan -90 talet (eller var det till o med -80-talet). det är väl lite småtrevlig men vem väntar inte på "the AMIGA strikes back"
Håller helt med angående AMIGA-delen. Jag var trogen läsare under 90-talet, fram tills runt 99-2000. Har även läst ett par utgåvor av DMZ för något år sedan, men precis som du säger, den är ju inte direkt vad den har varit...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson