![]() |
Tänkte ge min kamrat en domän som jag inte använder. Ansökte hos Surftown om att få byta ägare och de svarade med ett formulär och en faktura på 799 kr. Kan det stämma? Eller finns det något billigare sätt att göra det på?
Kanske är det billigare om han gör det från sin sida, dvs via sitt webbhotell där domänen ska ligga? :huh: |
Är surftown registrar för domänen ifråga så är det deras avgifter som gäller. Annars får du föra över domänen till annan registrar om du vill ha det billigare.
|
Jag gillade Bineros kostnad för att föra över en SE-domän till en annan Binerokund. 0:-!
Mao. det är kanske läge att byta registrar som Magnus_A är inne på. |
Detta är en stor anledning till varför jag använder Binero som registrar för mina .se-domäner, en kostnad på 800 spänn känns _inte_ berättigat.
|
skicka tillbaka en faktura för arbetet det tog att fylla i formuläret på 1600kr
|
Citat:
|
Citat:
Rinkle, uppför du dig likadant när du går till bilhandlaren? Du handlar av dem först för 300 000 och sedan tycker du det är dyrt och skickar en faktura på 600 000 för någon påhittad kostnad som inte avtalats i stället för att välja en billigare bil från början...? Tror du du får betalt för det??? |
Citat:
|
Skulle vilja säga att de flesta större webbhotellen i Sverige kör med lägre priser än så. Runt 100-lappen - mer skall du inte behöva betala oavsett.
|
Jag betalade precis 1500kr i avgift för ägarbyte av en .nu domän. + 5000kr för den första årsavgiften. ex moms.
Men så fick jag en rätt kort domän också! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson