![]() |
De filer man har på webhotellet får man väl räkna med att webhotellet ordnar med backup på om något oönskat skulle hända, men hårddisken där hemma. Hur gör ni med den? Något backupprogram (vilket?) eller tar ni bara några kopior då och då på viktiga filer...
|
Citat:
<!--QuoteBegin--jake[/i] men hårddisken där hemma. Hur gör ni med den? Något backupprogram (vilket?) eller tar ni bara några kopior då och då på viktiga filer...[/quote] Jag tar och bränner viktiga filer då och då. |
Ett batscript som ligger på skrivbordet som jag klickar på istället för shutdown varje kväll, scriptet kopierar allt viktigt till en annan HD, sen kör den shutdown själv. Smidigt och snabbt.
|
Citat:
Jag använder SecondCopy[1] i Windows, väldigt trevligt program, utmärkt om man har en USB-disk. I Linux kopierar jag via shell-script. [1] www.centered.com |
Jag kör ett program som enkelt kopierar valda mappar till valfritt ställe. Ett bra smidigt program som du hittar på www.drkrupp.se/info_backup.html
|
Jag kör ett program som heter Syncback ... tar backup på mappar och filer men kan även
synkronisera innehållet i mappar vid backup.. smidigt, enkelt och gratis... www.2brightsparks.com/syncback/ |
Jag anväder norton ghost. Som gör hela partitioner till en .gho (ghost) fil, liknande en .zip fil. Sen bränner jag ut dom.
|
Jag kör speglade diskar, d.v.s två hårddiskar varav den ena är primär och den andra failover om något händer med första.
Sen kör jag ut backup till min firewall lite då och då med schemalagd ftp-överföring bara. |
Backup4all, differential backup till en annan hd.
Syncback:ar också all backup till en server i usa. |
jag tar backuper med en dvdbrännare denna
samt har jag en lös bandstation i en av min backupserver. /Johan H |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson