![]() |
Hej !
Har under dagen haft inbrott i min lägenhet och dom fick med sig en hel del teknik prylar etc Det jag undrar nu är någon som vet hur försäkrningsbolagen värderar detta och om jag får ut något på min hemförsäkring ? Är prylar för cirka 10.000 som försvunnit. Har snackat med mitt försäkringbolag och dom har skickat ut en blankett jag ska fylla i. Tacksam för svar ! |
Har varit med om liknande men dock för lite mer värdet, folksam som jag har drog av procent på hur gamla dom var och nu sitter jag här och skall se om dom verkligen får göra så, lycka till och hoppas det löser sig för dig
|
Har du fotografi på vad som finns i lägenheten?
Det mynameisfredrik talar om är värdeminskning. Och detta står i avtalet när du tecknade försäkringen. Folksam "Försäkringar: Hyresrätt (Översikt) under " Skydd för dina saker " (Läs mer) Citat:
|
Dom fick med sig min dator, pengar och en del silver smycken samt min helt nya iphone. Har trygghansa ska ringa och prata med dom igen imorgon.
|
Vilken stad bor du i?
|
Det brukar vara relativt enkelt, du fyller i prylarna och deras inköpspris samt ålder på dem. Sen gör försäkringsbolaget en värdering och är du inte nöjd med den så kan du överklaga.
|
Överklaga alltid!
|
Citat:
Det værsta ær att nu nær jag kom till jobbet så har vi haft inbrott hær med och min jobb PC blev också stulen. Blir så trøtt på sånt hær. |
Inte för att låta för konspiratoriskt, men det verkar ju som att någon har haft koll på dig/er. Det låter ju inte direkt slumpmässigt. Insiderjobb?
Men skittråkigt, verkligen. |
Citat:
Jag træffade killen som gjorde inbrott i min lægenhet nær jag gick till jobbet på morgonen, han ville jag skulle slæppa in han i hyreshuset vilket jag inte gjorde. Det sjuka ær att han gick in i lægenheten medans min sambo låg och sov och hon vaknar med att han sitter och tittar på henne 30 cm ifrån. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson