WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Myspace kontoret i Sverige i fara (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=37568)

Ingo 2009-06-24 13:20

"Det svenska Myspace-kontoret är i fara när nätverkssajten gör sig av med 300 av 450 internationella medarbetare. Men Sverigechefen vill inte kommentera neddragningen.

Myspace etablerade sitt nordiska huvudkontor i Stockholm i september 2007 under ledning av den nordiska marknadschefen Jonas Lindberg Nyvang. Han slutade dock sitt jobb i mars i år för att gå till Starcom. Sedan februari 2008 leds Myspace Norden istället av vd Hans Eriksson. När han tillträdde sin tjänst såg han det som ett kvitto på att Myspace satsar rejält i Norden."

Källa: DagensMedia.se

Osiris 2009-06-24 14:46

Vad gör de på Sverige-kontoret egentligen (mer än att dela ut flyers på musikfestivaler alltså)?

KristianE 2009-06-24 22:23

Använder nån skiten fortfarande?

crazzy 2009-06-25 02:07

Citat:

Originally posted by KristianE@Jun 24 2009, 21:23

Det är nog därför dem måste sparka folk. :P

Eazt 2009-06-25 14:07

Ännu ett bra exempel på hur saker och ting går i vågor. Först hade vi Lunarstorm & Playahead, sen Myspace och om några år Facebook...

Osiris 2009-06-25 14:55

Sen var det någon nyhetssajt som listade skillnaden i antalet anställda mellan Myspace och Facebook.

Facebook = rätt få anställda, Myspace = massor.

tartareandesire 2009-06-25 18:11

Citat:

Originally posted by KristianE@Jun 24 2009, 22:23

Min bild är att Myspace fortfarande är mycket populärt, framför allt när det gäller musik. I princip alla band och artister finns på Myspace liksom indie-skivbolagen och det finns många som inte har någon "vanlig" hemsida utan endast sin Myspace-sida.

Hur affärerna och företaget sedan sköts är ju en helt annan femma.

Osiris 2009-06-28 14:31

En del i beslutet kan väl ligga i att ägaren, News Corp, har meddelat att de inom ett år ska visa hur man tjänar pengar på webbtidningar etc då de inte tycker annonsmodellen är bra nog.

Althalos 2009-06-28 23:44

Citat:

Originally posted by Osiris@Jun 25 2009, 14:55
Sen var det någon nyhetssajt som listade skillnaden i antalet anställda mellan Myspace och Facebook.

Facebook = rätt få anställda, Myspace = massor.

Är det någon som delar min uppfattning att trots att Facebook har färre anställda så har det lyckats sjukt mycket bättre med att alltifrån design till API för applikationsbygge? Jag tror inte Facebook kommer att försvinna inom några år som någon föreslog, men Myspace har ju dödat sig själva (precis som Lunarstorm btw som också tekniskt sett suger)...

kw_wasabi 2009-06-29 02:05

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Ursprungligen postat av KristianE

Min bild är att Myspace fortfarande är mycket populärt, framför allt när det gäller musik. I princip alla band och artister finns på Myspace liksom indie-skivbolagen och det finns många som inte har någon "vanlig" hemsida utan endast sin Myspace-sida.

Hur affärerna och företaget sedan sköts är ju en helt annan femma.

Håller med dig Tart. MySpace är fortfarande populärt, men jag tror de behöver göra några viktiga förbättringar. Speciellt den delen som låter användarna utforma och redigera sin sida. Något jag alltid stört mig på med MySpace är att många sidor blir fruktansvärt fula med "utdragna" kolumner/boxar (om ni fattar vad jag menar). Om detta beror på hur sidorna genereras av editorn eller om "felet" ligger i att användarna inte är så bra på att bygga snygga sidor vet jag inte. Hur som helst är det ju MySpace's problem i slutändan.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson