![]() |
Jag fick ett mail idag om en offertförfrågan från svenskt företag/person som hade (enl mailet) gått via www.webb-designers.se.
Jag har inte vid något tillfälle kommit i kontakt med dessa och efter sökning så finns jag inte ens med i deras register enligt de uppgifter som finns i mailet. Jag tycker att detta låter bekant men hittade inget här vid sök. Iaf mailade jag dem och bad de ta bort uppgifterna (som jag inte hittar) från sajten. Någon mer som drabbats? Skumt företag (hollänskt) som bara lägger till företag på detta vis, säkert för att tjäna pengar. |
Jag har tittat in på deras sida nån gång, då hade de en adwords och så klickade man fram.
Jag tror att det är så som du säger, ett snabbt sätt att tjäna pengar på genom ännu en webbkatalog tjänst, det finns ett hav av dessa. Slår vad om ägaren/admin är medlem här :P |
Dom har ett hundratals sajter med samma mall men olika domäner för olika kategorier. Ibland olika domäner för samma innehåll (duplicate content?).
Har funnits en tid nu. |
Ok.
Jag fick iaf svar igår kväll om att mina kontaktuppgifter nu är borttagna. Vittnar om viss seriösitet iaf även ifall första intrycket inte gav det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson