Citat:
Är det en stor andel kunder som bestider att de mottagit produkterna om man skickar dem direkt hem till kunden? (vid kreditkortsbetalning)? Finns det bra sätt att unvika detta? annat än att skicka som rek?
|
Nej, det är inte så stor andel, dom flesta får ju en avi om skrymmande brev och får ju kvittera ut den . Däremot händer det titt som tätt att utlämningsställena glömmer att skicka ut avier om skrymmande brev, brukar mejla kunden när det ärskickat och be dom gå ner till sitt utlämningsställe och fråga efter det, oftast ligger det där.
Citat:
Om det går med packet, brukar kvitteras (Fraktarna, ASG, Bussgods, mfl)
Vet inte om de går att skicka som brev med endast mottagningsbevis längre eller om de skiljer sig i pris.
|
Dunc liksom jag skickar till 99% beställningar som brev eftersom det oftast inte väger mer än 2000 gram och den enda kvittensen man har att härleda till är om det är ett skrymmande brev.
I mitt fall så ärdet lite värre eftersom jag har många som beställer 2 DVD och jag skulle ju ha svårt att bevisa att mottagaren tagit emot försändelsen, dom får ju plats i brevlådan.
Men i dom allra flesta fallen funkar det bra.
// Mats
|