![]() |
Hej
Om ett tag kan jag eventuellt behöva finna en utvecklare till mitt community. Då skriver jag givetvis ett inlägg här på WN under "förmedling av jobb och tjänster", men finns det något annat ställe jag kan söka utvecklare på? Det gäller inte fulltid eller deltid utan timarbete med lite jobb då då. Alla tips välkomna. /Althalos |
|
Du skriver inte vad du behöver. Men är det php så brukar det gå att hitta folk på Phpportalen.net. Jag har hittat utvecklare både här på WN och via phpportalen och samtliga har varit duktiga. För 200-300 kr/tim exkl moms brukar det gå att hitta kompetenta studenter som kör egen firma vid sidan om studierna och som kan fakturera med f-skatt.
|
Ja det är PHP. Är sidor såsom getafreelancer att rekommendera?
|
Odesk.com kan rekommenderas!
|
Citat:
Anlita INTE indier. Det går säkert att hitta bra indier men jag har haft och göra med 10-talet och det har alltid varit samma sak. De vet inte vad deadline är, de försvinner från nätet i veckor/månader, de kan inte följa enkla instruktioner m.m. Bäst erfarenhet har jag av öst-européer och sydamerikaner. I övrigt: * Se till att du har en mycket utförlig projektbeskrivning. * Ta aldrig lägsta budet * Ta aldrig bud från presentationer som verkar automatgenererade * Kolla frilansarens tidigare jobb och recensioner |
Citat:
|
Lite Off Topic, javisst men....
Vi har en rysk grupp (2 kodare + 1 designer) som jobbar heltid för drygt 10 000 kr i månaden. |
Jag har fått många förfrågningar om jobb men OBS! Jag ville enbart framföra ett prisexempel på hur det ser ut när man jobbar med öst-europeér.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson