![]() |
Är på väg att flytta till Stockholm för att börja jobba som riskanalytiker, en tjänst som dessvärre är ett 15 månaders vikariat och inte en tillsvidareanställning. Detta gör att jag har svårt att få bolån utan medsökande och då vore det ideala att hitta en hyresrätt tills jag får en fast tjänst.
Har hittat sajter som fixakon[REMOVE]traktet.se som erbjuder sms så fort lediga lägenheter hos privata aktörer läggs ut och bostad-s[REMOVE]tockholm.com som verkar erbjuda endast fastighetesregister. Har någon av er mindre anonyma människor prövat att betala för något sådant? Just det där med att få ett sms till ett först-till-kvarn-förfarande låter väldigt bra om det fungerar. Känner mig som en skeptisk norrlänning men innan jag pyntar iväg 300kr till någon lyckligt lottad tänkte jag höra mig för iaf. |
Det finns en hel uppsjö städer/ställen omkring om du inte har något emot att pendla lite :)
|
Vill bo så centralt som möjligt.. 30min max till T-centralen men 10-15min (Typ Sundbyberg eller Söder) vore guld :)
|
Enköping - Stockholm: 43 min :P t.ex..
|
Citat:
Enklaste vägen till lya är alltid kontakter. Alternativen är 2:hand eller att köpa. |
Citat:
Men om du kollar längs pendeltågssträckningarna har du många kommuner att leta igenom. Tyvärr har jag inte testat de tjänster du nämner, eftersom jag ville ha en bostadsrätt. Hyresrätter är det väldigt ofta köer till och det kan vara värt att hålla utkik även efter andrahandskontrakt. Som redan nämnts bör du försöka leta bland dina kontakter, de kanske känner någon som är på väg att flytta ut från sin lägenhet eller som nyligen flyttat ihop med någon och som då står med en lägenhet som de vill hyra ut. |
Lägg ut en egen annons på blocket, funkar fint 99/100 om du framställer dig som seriös och ordentlig.
|
När behöver du lägenheten? Vad har du för tak på hyran?
|
Kista - 20min till t-centralen.
10min till Solna. 15min Sundbyberg (1 byte) Positivt: Låg hyra, snabbt bredband, nära till resten av stan med t-banan Negativt(?): t-banan efter 21 är spännande :P |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson