![]() |
Har försökt finna en simpel lösning för editering av kommentar-listning i Wordpress.
Det jag vill göra är att editera hur de kommer att se ut i repeat med divvar och annat godis. Precis som med bloggposterna. Stött på mycket om att man ska slänga in massa nytt i functions.php, ladda ner plugins, och mer. Finns det ingen enkel och snabb fix att ersätta koden direkt med? Exempel upskattas! Kod:
<?php if ( have_comments() ) : ?> |
Kopiera filen comments.php från wp-content/themes/classic till ditt nya temas mapp och redigera den efter behag. Den innehåller en bra grund att börja redigera kommentarernas struktur utifrån.
WP läser in comments.php:s istället för den inbyggda funktionaliteten i functions.php om en fil med det här namnet finns i din aktuella temas mapp. |
som den språkpolis jag är invänder jag å det bestämdaste mot all användning av ordet editera/editering....
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Det kommer från latinets edere så ser ingen anledning till att man inte skulle kunna göra ett försök till att utveckla svenska språket lite grann. Men, visst, skriver man officiellt så är det redigera eller ändra som gäller. Citat:
|
Exempel på comments från /wp-content/themes/classic/comments.php
Kod:
<?php if ( $comments ) : ?> |
Jupps, det är där kommentarerna skrivs ut.
|
Citat:
Trevligt att vid sök kunna få fråga, svar och exempel i samma tråd. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:30. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson