![]() |
Skaffade ny dator md vista och IE8 samt installerade den nyaste Mozilla FF 5.0
Nu verkar det som vissa sidor, mest databasdrivna ASP sidor visas helt fel, saker hoppar runt på sidan, viss html syns så designen pajar helt. IE8 säger att man ska använda kompatibilitetsläge för att visa sidan rätt, när jag klickar på det så visas sidan rätt en gång, men för varje ny sida e det fel igen. På FF likadant. Vad kan man göra för att alla, både gamla och nyare sidorna ska visas korrekt? |
Tråkigt svar, men det ända rätta.
Du får helt enkelt se till att din html-kod validerar W3C.org internationella webbstandarder. Om IE8 visar sidorna fel är sannorlikheten rätt stor att även andra webbläsare visar sidan på ett annat sätt en det är tänkt. För att få sidan att se bra ut i IE7/IE6 kan man ibland få ta till lite tjuvknep. Det är omöjligt för mig att säga exakt vad du behöver göra utan att ha sett sidan och koden i fråga. Om sidan är för eget bruk så kan du lägga till domainen i verktyg - inställningar för kompatiblitetsvyn. |
Det är nog inte det. Jag kunde inte öppna RAR filer så jag installerade ett program för det, Autounpack tror jag det hette.
Efter det blev det så, vid installationen stod det att windows konfigurerar Visuall C++ Redistributable eller nåt i den stilen. Nu är det fel på vissa sajter, eller webbläsaren blev konstig. Kan inte installera vissa program då vista säger att filen är corrupt mm Hur kan jag återställa den konfigurationen till standard? Återställninspunkterna hjälper inte, testade några där det fungerade, men det är ingen skillnad Vill inte installera om vista då jag förlorar förmodligen en del inställningar och säkert mer. Någon som har förslag? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson