![]() |
Hejsan,
behöver lite inspiration kring hur ni hanterar inköp osv. Eftersom man vill hålla ett så litet lager undrar jag; - har ni ett specifierat antal av varje produkt som "alltid" ska finnas i lager? t. ex 10 av varje produt? - hur ofta gör ni inköp? har ni något inköpssystem eller liknande som "varnar" när det typ bara finns 3 produkter kvar av en artikel? Blev visst bara 2 konkreta frågor, men kom gärna med inspirerande berättelser som hur ni hanterar inköp och lager. Trevlig helg |
1. Ja, de mest populära produkterna
2. Ja. Detta borde vara del av varje ebutikslösningen |
1. Ja, de 20-25 bästsäljarna. "Alltid" är ju en sanning med modifikation.
2. beställer när produkterna kommer ner till 5 st kvar i lager. Får automatisk varning via email när det finns 5 kvar av en produkt.. |
Ja på båda frågorna
Vi har utvalda produkter som alltid ska finnas i lager. Vi har ett system där jag ställer in på varje produkt när jag vill ha varning att det är lågt lagersaldo. Sedan har vi inbyggda funktioner för att se vilka produkter i lagret som har lågt saldo resp är slut sorterat på varje leverantör, och på så sätt kan du också mycket enkelt skriva ut en beställningslista. Under maj kommer vi att bygga in funktioner för att det ska enkelt gå att mailbeställa med ett klick på beställningslistan, samt att info då ska gå till vårt lager på vilka varor vi beställt och som är på ingående så att de enkelt kan se vad som är på gång. Det är viktigt med bra beställningsrutiner när man har små lager. Ett lagersystem borde väl finnas inbyggt i de flesta butikslösningar? Det är ju liksom en av hörnstenarna i e-handel. Jag önskade att vi hade leverantörer där vi fick koppla ihop oss med deras system för att göra automatiska beställningar, men djurbranschen är lite off vad gäller datoriseringar... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson