![]() |
Funderar på att sälja min nätbutik nu, då jag ska operera mig inom kort och inte kommer att kunna sköta verksamheten fullt ut.
Frågan är hur den ska värderas? Sajten är välkänd och etablerad inom sin nisch men försäljningen kunde väl varit lite bättre. Det beror dock mest på att produktsortimentet är lite för tunt och att det då blir dålig conversion rate. Butiken har nämligen kring ca 60 000 unika klientadresser (ingen skräptrafik) varje månad så ett bra kundunderlag att bearbeta finns ju. Den stora frågan är ju då naturligtvis; hur ska den värderas? Ska man gå efter enbart försäljningssiffrorna eller ska man gå efter potentialen? Eller båda kombinerat? Ett lager på ca 100 000:- ingår också i affären. Försäljningen för tillfället uppgår bara till ca 45 000:-/månad men ökar med ca 15% i månaden. Med ett bättre produktsortiment och lite mer glöd och gnista än vad jag har för tillfället så hade det ju naturligtvis kunnat gå hur bra som helst och förmodligen mångdubblat omsättningen. Någon som kan hjälpa till med värdering? Jag har letat på nätet efter mer fakta kring det här med värdering men utan resultat. Hade någon vågat sig på en gissning så hade jag blivit glad. Tack på förhand! |
får man fråga vad det är du säljer?
nyfiken :D |
När det gäller värdering av företag kan du kontakta veveve.vaxholm-ts.com
|
Citat:
Sök på företagsvärdering, företagsmäklare, I stort sett alla revisions-/redovisningsbyråer kan värdera butiken åt dig kostar iof en del, och de är i behov av mer underlag än vad som finns i denna tråden. Företagen ovan + en del advokatbyråer kan fixa det åt dig, de hat ev köpare också ;) Annars finns ju program ex v BCS PromikAnalys kostar några tusen iof... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson