![]() |
Asså börjar bli lite äckligt nu..
Får mail efter mail där det står såhär: ______________________________________ Dear PayPal Member, This email confirms that you have paid robertoelectronics ([email protected]) $439.00 USD using PayPal. This credit card transaction will appear on your bill as "PAYPAL robertoelectronics*". PayPal Shopping Cart Contents Item Name: Nokia 8800 Brand New Quantity: 1 Total: $410.00 USD Cart Subtotal: $410.00 USD Shipping Charge: $30.00 USD Cart Total: $440.00 USD Shipping Information Shipping Info: Roberto Iank 540 Catherine Road New York, NY 10018 United States Address Status: Unconfirmed If you haven't authorized this charge, click the link below to cancel the payment and get a full refund. Dispute Transaction Thank you for using PayPal! The PayPal Team Please do not reply to this e-mail. Mail sent to this address cannot be answered. For assistance, log in to your PayPal account and choose the "Help" link in the footer of any page. PayPal Email ID PP120 Jag använder inte ens Paypal för tillfället och har inte gjort det på över 2 månader... |
Vanligt phising-mejl.
|
Citat:
Från: PayPal ([email protected]) |
Citat:
|
Citat:
Sen att de står att de är skickat från den adressen betyder inte att det verkligen är så. Gå in och kolla från vilket ip osv det är skickat ifrån. |
Skönt att de diffar på summorna i mailet.
$439.00 USD using PayPal. Cart Subtotal: $410.00 USD Shipping Charge: $30.00 USD Cart Total: $440.00 USD |
Citat:
Och jag kan inte heller minnas att jag addat mitt kredit kort där, är osöker på om jag ens har reggat den mailadressen på Paypal, tror jag har en annan men är sjukt osäker. Mailheaders? Såhär:? http://i40.tinypic.com/rkr8sg.jpg |
Citat:
Inte till den PayPal adressen jag använder heller. Vet inte men det verkar faktiskt som det är spam bara.. Men vill ändå vara säker. |
Citat:
Så får man upp allt i fin text. t.ex. Citat:
|
Paypal är seriöst och säkert och fungerar alldeles utmärkt med både kort och konto. Sådana där phishing-mail får jag typ 10 i veckan.... De är inte särskilt svåra att genomskåda. Följ aldrig länkarna i mail utan logga bara in direkt på Paypals sida.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson