![]() |
Hehe, måste bara ta upp ämnet.
Är det sådan här TV vi vill ha ? Konceptet kommer direkt från USA, hela grejen är att de ska sitta och såga folk vid fotknölarna. Tråkigt bara att folk är så naiva att de inte förstår det. Är väl bara kolla upp det på nätet och se tex den amerikanska versionen som är minst lika hänsynslös. Uttagningarna är ju faktiskt i 2 skedden, först får alla gå igenom en första jury, är de tillräckligt dåliga eller bra så går de vidare till den riktiga juryn. Man måste ha på sig samma klädder och smink osv. Det är ju Showbiz, men jag tycker det egentligen är hemsk att göra sådana här program. Mobbingstv till 100% Visst är det bra att tv4 lär oss hur man ska behandla folk, tex en liten tjej som är tjock som gillar sjunga och dansa. Visst är det bäst för alla om hennes kompisar säger åt henne att banta och inte tro att hon är något, för folk skulle spy om man såg henne uppträdda. Men så länge folk tittar på detta så kommer väl det fortsätta, det fanns faktiskt någon amerikanskt program för länge sen som var nästan exakt likadant uppbyggt. Typ sikta mot stjärnorna, fast man tog bara med riktigt odugliga folk som skulle skämma ut sig live. Fast då med både en publik och jury som sågade dem =/ Aja, bra tv iaf. |
Håller med det du säger. Dessutom är jag trött på alla dessa dokusåpor som alltid måste komma i överflöd. Finns det inte redan popstars och famefactory, en till om samma ämne får mig verkligen inte att titta på den. Inte bara att tala om alla varianter på the bachelor.
Måste bara kommentera att varje gång jag ser Idols logo så påminner den mig om Ford... |
Jag håller inte med riktigt. Visst är juryn hård, ibland lite för hård, men samtidigt fattar inte vissa att de inte kan sjunga. De kan bara inte det och de är det bättre att få höra det än att gå med illusioner i 10 år och tro att man kan bli en stor stjärna.
Men sedan måste ni hålla med om att man har släppt förbi alla som KAN sjunga utan att ta hänsyn till vikt och utseende. Det är ju inte det handlar om och om juryn verkligen är ärlig kommer de inte heller titta på det. |
Citat:
|
Första gången jag såg det trodde jag det var en fejkad såpa precis som "Nisserne på loven" som giick på femman före jul.
Men när jag insåg att det var äkta så har jag bara en sak att säga.. bort med skiten! Även om man är overkligt dålig på att sjunga så ska man inte tryckas ner så långt i skorna att dom kan borsta av skinkorna på en i Kina.. (jag vet.. det är inte andra sidan - men ni hajjar).. Jag tycker att TV4 och övriga bolag som producerar det där skräpet borde dras inför rätta för mobbing, psykisk misshandel etc. Bert är som han är på Fame Factory men det är för att han är sån.. alla som bott runt Skara och nån gång träffat han vet om det. Men idioterna i Idol 2004 är sådana bara för att sälja TV... tyvärr funkar det så idag... Man kan lätt göra TV idag.. ge mig en kamera och så filmar vi en uteliggare 24/7 och sänder det så lovar jag att vi har en hit. Speciellt om vi får med när han super ner sig och krälar i sina spyor.. Det bästa vore ju också om vi fick med när han fryser ihjäl ute i vinter också! Jag tror kanal 5 skulle nappa på det.. och gör inte dom det så gör fyran det! |
Idol är skit. Vem f-n orkar titta på skräpet som snurrar på TV nuförtiden? Jag har alltid hatat Big Brother, Baren, Radio, Farmen, Idol, Popstars, Fame Factory, Bachelor, Bachelorette, For love or money, Paradise hotel - ja fan vet allt skräp de kan hitta på, det ena mer värdelöst än det andra. Har bara ett ord att säga: orka. Orka orka orka ORKA bry sig om vanliga människor som gör bort sig i TV...
Vill dock ge en eloge till de som lyckats sälja koncepten & som har förstått att skit ger bra tittarsiffror. Om någon tog till sig av mitt inlägg är det kanske dags att tänka över vad ni lägger er tid på under den korta tid vi lever, jag tänker inte be om ursäkt iaf B) |
Hade det varit en 18-års gräns för att deltaga hade jag inte sagt något, men i vissa fall knäcker dom ju "barn" (16 år) som lirar musik och sjunger för det är kul och föräldrar, fritidsledare, lärare och kompisar kanske jobbat stenhårt för att uppmuntra vilsna personer till att hålla på med musik.
Hur trovärdigt låter detta av en förälder? Jo du Emma jätte kul att du sjunger och spelar med dina kompisar, istället för att vara ute på stan och dra, och er nya demo inspelad i portastudion låter jättebra, men gå för 17 inte till Ido L 2004 och vissa upp hur "bra" du är"! Thomas |
Det är klart att vi vill ha sådana här program. Det är ju bara att deltaga i ett x antal forum så går det snart att konstatera att favoritinläggen är sågning av andras inlägg, klanka ner på andra osv. Gnälla på andra, det är nog det som är mest populärt i samhället.
|
Citat:
|
Citat:
Thomas |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson