![]() |
Vår registrar erbjuder inte förbetalning av .SE domäner flera år framåt.
Jag tycker det verkar lite osäkert. Tänk om man missar att betala fakturan och den åker bort? Jag hade hellre velat betala 5 år framåt, så man sitter säkert. Går det nånstans? |
Vill dom inte ha dina pengar? :/
|
.SE tillämpar inte förskottsbetalning.
|
Nope, tyvärr gör de inte det. Jag skulle dock gärna se att de gjorde det, kunderna skulle känna sig betydligt tryggare.
|
Det är bara frågan om att kunderna skall uttrycka önskemålet tillräckligt tydligt till .SE, det är de som bromsar, inte olika ombud/registrarer.
|
Mja, Xamda - registrarer är ju .SE´s partners. innehavarna är registrarernas kunder!
Alltså ska väl kunderna uttrycka det önskemålet till sina registrarer. Vill en registrar erbjuda flerårsbetalningar gentemot sina slutkunder, så finns det som jag ser det inget som skulle förhindra det!? Dvs ta betalt för en viss period och sedan automatiskt ombesörja att dessa domäner förnyas å kunds räkning under den betalda perioden. Men såvitt jag har fått information, så ska det finnas planer för att implementera flerårsbetalningar för .se-domäner till registret "längre fram". Men jag har ingen uppfattning om när i tiden det kan vara aktuellt. Men då är det ju frågan om en förändring främst för registrarer och jag gissar att det inte är alla som är pigga att erbjuda det ut mot slutkund. Men kan väl själv tycka att det är ett sämre ämne att ta upp nu innan modellbytet hunnit rota sig ordentligt. |
Citat:
|
Citat:
Det hände ju titt som tätt att man fick påminnelser på domänfakturor som man redan betalt t.ex. De flesta har egenutvecklade system för domänhanteringen, och dessa har ju med åren visa sig ha en hel del brister. Jag har valt .SE Direkt för mina domäner enbart p.g.a. domänhanteraren, den känns pålitlig till skillnad från de 6-7 andra registrarers/ombuds system som jag "råkat ut för" genom åren. |
Tack för informationen!
Får hoppas att .SE hinner utveckla flerårs betalning nu när de har mindre att göra. |
Borde dessutom vara en klockren affär.
Jag har några .se-domäner jag är livrädd för att tappa på grund av att minna en betalning och skulle utan att tveka betala 10.000 kr för 99 år... :-) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson