WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   "Gratis"sidor programmerade i ASP ? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35780)

cortex 2009-03-15 18:47

Hejsan, jag har lagt märke till att alla sådana här "gratissidor" där man samlar poäng och byter in emot varor är programmerade i asp ? Varför är dom detta? är det någonting speciellt i asp och dessa system? någon som har erfarenhet? och lust att förklara lite?

pokerstjärna 2009-03-15 18:49

Citat:

Originally posted by cortex@Mar 15 2009, 18:47
Hejsan, jag har lagt märke till att alla sådana här "gratissidor" där man samlar poäng och byter in emot varor är programmerade i asp ? Varför är dom detta? är det någonting speciellt i asp och dessa system? någon som har erfarenhet? och lust att förklara lite?
Säkerligen är det byggt på samma cms template. (skulle inte förvåna mig).
www.gratiskodis.se är php exempelvis.

Andreeas 2009-03-15 18:49

Alla är inte programmerade i ASP. Jag tror jag sett ett sådant system som är gratis, dock på engelska. Kolla hotscripts.

emilv 2009-03-15 18:49

ASP har stöd för att göra saker på seversidan, till exempel uppdatera en databas. Det skulle lika gärna kunna vara PHP, JSP, Ruby eller någon annan serverteknik i botten.

cortex 2009-03-15 18:51

Okej, för dom sidorna jag sett så har dom enbart varit programmerade i asp ? Men php fungerar lika bra ? Bara ren nyfikenhet då dom jag just sett varit i asp.

tartareandesire 2009-03-15 19:21

Citat:

Originally posted by cortex@Mar 15 2009, 19:51
Okej, för dom sidorna jag sett så har dom enbart varit programmerade i asp ? Men php fungerar lika bra ? Bara ren nyfikenhet då dom jag just sett varit i asp.

Det behöver inte vara php heller. Vilket serverspråk som helst funkar som sagt var.

pontuscs3 2009-03-15 19:59

Jag tror på pokerstjärnas idée.

Eller så är det samma person som äger många utav dessa sidor och har använt sitt egna system från asp. Fast det är ju iofs. i princip samma sak som ett cms-template.

Erik Stenman 2009-03-15 20:59

Många ägs av samma personer och det finns många också som är programmerade i php.
Det finns ingen fördel/nackdel med att koda dem just i asp.

cortex 2009-03-17 06:40

Citat:

Originally posted by pontuscs3@Mar 15 2009, 19:59
Jag tror på pokerstjärnas idée.

Eller så är det samma person som äger många utav dessa sidor och har använt sitt egna system från asp. Fast det är ju iofs. i princip samma sak som ett cms-template.

Njae, det är iallafall samma person som driver gratisgodis och supergratis, men inga fler gratissidor. resten vet jag inte riktigt.

pontuscs3 2009-03-17 09:07

Citat:

Originally posted by cortex@Mar 17 2009, 07:40
Njae, det är iallafall samma person som driver gratisgodis och supergratis, men inga fler gratissidor. resten vet jag inte riktigt.
Kan vara så, jag bara spekulerade i att om man har en fungerande sida med ett koncept som drar in pengar så kanske man pangar på med ett par till liknande sidor med samma "template" som för den första. Det låter ju inte helt otroligt enligt mig ialla fall! :o Inte helt dumt heller om det fungerar... :P

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson