![]() |
Har 8 möjliga ip-adresser till en dedikerad server, leverantören kräver dock "justification" enligt ripe för att få ut alla.
Många här som driver webbhotell, vad skulle ni i min position använda som justification? Personligen vill jag bara sprida mina sajter över olika ip:n pga seo nyttan. Det var dock ingen giltig justification :) |
Låter som skitsnack, 8IP adresser är inget. Leverantör skulle utan problem kunnat ge ut 8 direkt till dig.
Är väl inte ens 8IP du kan använda utan en /29 isåfall. Om dom då inte köra en större space som inte är utdelat som eget till dig. |
8 st står det i avtalet, så jag lär inte ha ett helt c-klass nät dedikerat till mig (fick namnservrarna i annat nät dessutom).
Men i vilket fall, någon som är familjär med vad ripe säger om detta. Eller är det lokala regler de kör med? |
Sådana små nät kan dom dela ut direkt från ett större nät dom redan har, samt i vilket fall borde dom ha så pass stort AW för kunna ge ut direkt.
Även om dom tänker gå den jobbiga vägen och låta RIPE godkänna sådant nät så är det så pass liten nät så man skulle inte behöva ge någon orsak ens. EDIT: Om det ändå står i ditt avtal att du ska ha 8IP så är det deras jävla problem i vilket fall, be dom hålla käft med sitt skitsnack och ge dig det som står i ditt avtal. |
8 IPs är egentligen inget som ska kräva justification. Annars är det väl bara att ljuga om att du har lite tjänster som kräver samma port och för att köra 8 instanser på samma port krävs 8 olika ips! :)
|
Du ska köra https för åtta olika webbplatser och kan givetvis inte använda någon annan port än 443 som är standard. Namedbased virtual hosts fungerar inte fullt ut med https...
|
Citat:
|
Yes, fick ett ip nu. Men det förelades om frågor vilken domän det var osv.. Riktigt struligt. Får antagligen sätta upp en osCommerce butik med SSL på varje ip, bara för show.
Tack för tipset jonny. |
Jag skulle nog bytt leverantör istället.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson