WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Apotek (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35716)

Markuz 2009-03-12 14:56

Utökar med fler domäner...

"Det svenska apoteksmonopolet är snart historia. Om knappt nio månader, den 1 januari 2009, släpps konkurrensen fri. Detta är en nödvändig utveckling, som ligger helt i linje med hur övriga apoteksmarknader i Europa utvecklas, och som vi inom Apoteket AB välkomnar."

Till salu:

apotekbutiken.se
apotekshopen.se
apoteketweb.se
apotekonline.org
webapotek.org
webapoteket.nu
webapoteket.org

Jag säljer som privatperson. Domänerna är parkerade hos WK. Köparen får betala överlåtelsekostnaden.
Bud görs via PM.

Davve 2009-03-12 15:05

Detta kan nog vara aktuellt för många snart. Du borde vänta ett tag då du kan förmodligen få mycket mer betalt när folk börjar sälja receptfria saker på nätet.

Jag passade också på och köpte 2 passande namn, men jag kommer sälja det lite längre fram

autosvar 2009-03-12 22:37

Citat:

Originally posted by Davve@Mar 12 2009, 16:05
Detta kan nog vara aktuellt för många snart. Du borde vänta ett tag då du kan förmodligen få mycket mer betalt när folk börjar sälja receptfria saker på nätet.
Jag passade också på och köpte 2 passande namn, men jag kommer sälja det lite längre fram

OT: Personligen undrar jag om så många framtida aktörer verkligen vill ha med ordet apotek. Jag tror både svenska och utländska aktörer kommer att använda inarbetade varumärken. Ontopic: Jag håller med Davve. Söktjänster av olika slag som berör både receptbelagda och receptfria läkemedel kommer att poppa upp och då blir namn med "apotek" i säkert intressantare.

scrdj 2009-03-14 11:44

Kommer det att bli varumärkesintrång ifall man använder sig utav ordet "Apotek"?

hoffa2 2009-03-14 15:20

Inte varumärkesintrång, bara om man heter Apoteket. Men Apotek får nog anses som ett vedertaget begrepp som är fritt att använda, och dessutom troligen kommer att användas flitigt. Det är väldigt, väldigt många firmor som registreras just nu med avsikt att driva privata apoteksbutiker (ungefär som alla hälsokostbutiker) och bra apoteksdomännamn borde vara efterfrågade med tiden. För gissningsvis borde många av butikerna också vara intresserad av att synas på internet. Om man redan har en butik kan man ju lika gärna sälja via internet också samtidigt.

autosvar 2009-03-14 22:19

Citat:

Originally posted by hoffa2@Mar 14 2009, 16:20
Inte varumärkesintrång, bara om man heter Apoteket. Men Apotek får nog anses som ett vedertaget begrepp som är fritt att använda, och dessutom troligen kommer att användas flitigt. Det är väldigt, väldigt många firmor som registreras just nu med avsikt att driva privata apoteksbutiker (ungefär som alla hälsokostbutiker)
Fast det är väl inte så många nya aktörer som kommer att sälja receptbelagda läkemedel?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson