![]() |
Dags att kolla vilka alternativ som finns när det gäller mobilabonnemanget.
Ringer en hel del och har idag 3:a privata abonnemang för fastpris. Alla operatörer har ju fastpris, och jag är inte ute efter någon diskussion om vilken operatör som är bra eller vem som suger. Har använt både Telia, 3, Tele2 och Telenor och alla fungerar bra för mig. Det jag letar efter är egentligen möjligheten att få fastnätsnummer samt att behålla fastpris på samtal - när man endast är 1 abonnent. Vad har ni för erfarenheter av operatörerna olika lösningar kring detta? Tips? |
Citat:
Något som är starkt rekommenderat är telenor 499. Baserat på 9 öre i minuten till alla operatörer dygnet runt så får men hela 92 timmar att ringa för. Och vem ringer för 92 tim/månaden? Till detta så kan du koppla dina telefonnummer till ditt nya 499 abonnemang och det kostar 99kr/mån. Så för 598 kr/mån så kan du ringa för 92 timmar varje månad och få önskade telefonnummer porterade till ditt nya abonnemang. Ett av Sveriges mest prisvärda abonnemang för tillfälligt? |
Men istället så är väll telenor dom mest motsträvande på allt annat? Jag skulle inte välja dom om det var gratis för varken företaget eller privat.
|
jämför vetja, finns ju sajter som kan rekommendera dig ett abb baserat på ditt ringmöster, typ prisjakt.
|
Citat:
|
Jag försöker med exakt samma sak i just detta nu, och finner det ytterst märkligt att du här där jag bor inte kan få info om detta i butikerna. Gäller både hos telenor och telia, utan du blir hänvisad till att ringa kundtjänst, som inte heller kan svara utan ber att få lämna ärendet till en säljare som ska ringa upp....håhåjaja
Det var nu över en vecka sedan jag lämnade ut nr för att säljarna skulle få ringa, och ännu har INGEN av dem återkommit. Med andra ord, jag vet att tjänsterna finns, eftersom de presenteras på resp hemsida, men det verkar totalt jäkla omöjligt att få prisinfo samt att teckna dem.... |
Citat:
Jag skulle vilja ha ett abonnemang , där man kan portera familjens fastnummer, så när det ringer på det nummret så går det med automatik ut till samtidliga mobiler, sedan kan koppla samtalet mellan medlemmarna. Jag tro nog lösningen fortfarande är att ha en bra mobil telefon, som du kan ha voip ( Typ N95 / iphone ) på och sedan ha ett abonnemang hos cellip ( Kostar 29:- / mån ) , den lösningen är lite tekniskt krånglig. Och man måste ha bra 3G täckning för att den skall vara bra eller WLAN. Men då får du bästa utpris så att säga. Sedan tro jag inte att fastnummer hos mobil operatörerna gör så att man ser det fast numret när du ringer ut. Det är väl fortfarande lite så att man bedöms seriösare om man har ett fastnummer. |
Det gör ingenting om det är företagsab, var kanske lite otydlig med det.
Och det spelar ingen roll vilken operatör det är, som jag skrev har jag testat de stora och det fungerar lika bra/dåligt vilket som. SweCat: Visst är det märkligt. Jag gjorde en intresseanmälan på 3:s businesswebb för att bli kontaktad av en säljare angående just 3 Switch, för cirka ett halvår sedan. Fortfarande har ingen ringt. I butikerna är de stora frågetecken. |
Citat:
|
Det är helt sanslöst, om man själv skötte kundern så hade man garanterat inga kvar. Det är precis som mobiltelefonbranschen just nu inte är instresserade av annat än att sälja nya standard mobilabbonemang till privatpersoner samt den nya häftiga flashiga telefonen.
Jag tror i alla fall att det du behöver hos telenor heter telenor1 och hos telia heter centrex mobilväxel. Det är en växeltjänst som klarar dina krav. Sedan vad det kostar det jag som sagt inte eftersom intressert verkar svalt för att tala om priset. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson