![]() |
Hejsan!
När jag på min blogg (elkers.se, använder wordpress) försöker ladda upp bilder, så stöter jag på lite problem, ett väldigt störande. Jag väljer de filer jag vill ladda upp (via flash, testat med html men funkar inte), den där laddnings-baren börjar.. ladda helt enkelt. När den är klar står det "Bearbetar" längst ut till höger på den. Då! Då poppar det upp en röd text högst upp i fönstret där jag laddar upp där det står "HTTP FEL". Den gör samma sak med nästa fil (om jag har två filer), och sen "HTTP FEL" i röd text. Sen går jag till "Galleri"-fliken. Där visas bilderna, men när jag väljer att infoga de (där man kan välja storlek, rubrik, beskrivning m.m.) så är alla storleksfält gråade, förutom ett, och det är "Stor", och under den står det 0x0 i storlek. Infogar, och den klistras in i originalstorlek, och beskrivningen visas inte alls. Inte ens i html-koden. Skitirriterande. Jag har försökt stänga av plugins, byta tema och grejer, inget funkar. Vad skulle ni gissa på? :/ /Elias |
Har du uppdaterat till senaste WP? Hur stora är bilderna som du laddar upp?
Det är nog bättre om du frågar på http://wp-support.se/forum/ |
Jag har problem m Chrome att ladda upp bilder via flash men vanligt html gick bra.
Håller med Cosma släng en fråga på WP forum, alternativ leta där. Hittade en del svar sist jag hade problem med skalningen av bilder (vilket är oxå störigt då alla bilder, oavsett vad man sätter som max skalas till 800px på bredden :( |
@Cosma: Jag har 2.7.1, vilket är den senaste.
Du menar storleken på disken? ~3mB. Jo, jag har frågat på .org, men får inget svar, men jag ska testa på wp-support.se. Tack! :) UnikGrafik: Hm.. ja jag använder Firefox så det borde inte vara det... Men jag ska fråga på wp-support.se, tack! |
Citat:
Jag har One, och det är väl där problemet ligger. Någon här som har förslag på en alternativ lösning... alltså på mediauppladdning? Kanske ska köra via FTP och länka så? Eller extern? |
har dusatt rättiheterna på mappen rätt om det kanske behövs?
|
Jag hade det problemet precis innan jag uppdaterade till senaste versionen. Nu kan jag också få det problemet men bara om jag laddar upp för stora bilder som är större än 1000px eller nåt sånt.
|
Citat:
Antar att det är pengarna det hänger på med tanke på din ålder så jag rekommenderar dig att få dina föräldrar att sponsra ett konto på t.ex. Binero. Det kan hela familjen använda och ni kan ha olika domäner om ni så önskar. |
På one.com utökade de mitt minne till 24MiB... ska tydligen hjälpa, men det gjorde det inte. :/
Har CHMODat uploads-mappen till 0777, kanske hjälper det... vi får se. :) Tack iaf. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson