![]() |
...enligt en krönika i SVD så har annonsförsäljningen på internet tappat 31% jämfört med januari 2008, och visst märks det.
Men som med alla "kriser" så kommer denna att medföra utveckling och gallring så att nya företag och företeelser kan komma fram. Strategin här måste vara att inte få panik, utan ligga lite lågt och samtidigt kraftsamla och förbereda en flygande start när väl nuvarande nedgång byts till uppsving. Under den senaste guldrushen har vi sett sociala media göra sitt segertåg på nätet, ska bli intressant att se hur denna trend utvecklas och förnyas - eller om det kommer något helt nytt. Det viktiga är att se nedgången som en möjlighet. När de etablerade aktörerna har problem så är det läge för nya att sticka upp och utvidga gränserna. Hur ser din strategi ut? |
Det är bara att köra på som vanligt. Att följa trender är inte det enda sättet att tjäna pengar eller lyckas.
|
Jag har då inte sett till någon nedgång. Sedan finanskrisen "startade" (november) har jag ökat mina annonsintäkter med 30-40%.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson