![]() |
Hej,
Har haft ett mycket irriterande problem under ett par veckor nu när det gäller surfandet. Oavsett webbläsare så får jag upp felmeddelande om DNS-fel och att servern inte kan hittas etc, detta händer oerhört ofta. Har jag tur så kommer jag in på hemsidor efter ~30 sekunder men allt som oftast står det att servern inte kan hittas. Nedladdningen är dock normal, inget dropp där alls. Lika så fungerar t ex Spotify utan några problem. Det lustiga är att det enbart är så på min dator, och surfandet fungerar kanon med samma datorer men i vår andra lägenhet. Jag har försökt leta fram ett svar men de flesta verkar inte veta vad det är för problem då det enbart hänt väldigt få. /flushdns och /renew har jag t ex testat (det som rekommenderats). Så har någon någon som helst aning om vad som kan vara fel och hur det åtgärdas så blir jag överlycklig. Mvh Gabriel |
Byt DNS-servrar och se om det blir någon förbättring?
|
Kör på OpenDNS nu och just nu flyter det på bra. Kan dock vara tillfälligt då det kommer korta perioder där det är som det ska annars också. Så har ni fler tips får ni gärna skriva på.
|
Och nu går det läskigt långsamt igen. Suck...
|
Det låter ju som DNS-problem, kan din isp ha problem att ansluta mot OpenDNS då och då?
Provat att byta till andra dns-servrar? |
Citat:
|
Om du har en router/ADSL-modem etc så skulle jag kolla dessa. Eventuellt uppdatera firmware till den.
|
Citat:
|
Brandvägg?
|
Citat:
Det tråkiga är ju att det endast finns ett par träffar angående detta problemet på google, och de flesta rekommenderar att köra flushdns eller att byta DNS-server. Fast det har inte löst problemet för någon, och tyvärr inte för mig heller. Udda problem :( |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson