![]() |
Hela FS data verkar offline. Någon som hört något? (det går inte att ringa dit ens)
|
Helsingborg har drabbats av ett strömavbrott. Detta gjorde att FS-Datas samtliga servrar har gått ner.
Efter att ifrågasatt deras driftsäkerhet, om det öht har någon, så verkar det inte ens som de har dieselgeneratorer som går igång vid strömavbrott. De säger att det har varit igång i en halvtimme men det har det verkligen inte. Våra mail, hemsidor eller något som vi har liggandes hos dem fungerar inte. FS-Data är ett värdelöst webbhotell. |
FS-Data har sina colocation i Hbg & VPS + Webhotell del i Sthlm, så det är 2 fysiskt olika platser beroende på tjänst man har hos dom.
Sist jag var i FS-Datas hall så såg jag inte röken av någon UPS, och när man frågade teknikern så skämtade han bort det. |
Citat:
F.ö. Dom svarade i telefon vid 8.45 |
DNS-servern står väl kanske i Helsingborg så hjälper det inte om man har olika hallar med ström i de flesta.
|
En sak jag inte riktigt förstår. Om man har DNS tjänst hos FSData, hur kan då alla domännamn bara "försvinna" bara för att FS Datas servrar ligger nere.... det finns ju tusentals DNS servrar som borde ha kvar domännamnen även om dom inte uppdaterats på ett tag från FSData
/Danne |
Danne: Huvudservern för just det domännamnet finns på en server och går den servern ner så kan det gå från 1 minut upp till 24 timmar innan det glöms bort av alla andra servrar för dom inte ska få hur mycket information som helst
|
Citat:
Så trodde jag det funkade... |
Så även om FSData är skulle komma igång nu så kan det dröja upp till 24 timmar tills domänderna är tillbaks ....
/Danne |
Fick precis detta från vår it ansvarig ang vår hemsida på firman där jag arbetar som hostas av FS-data
Fs data har ett antal switchar som rasat pga. strömavbrottet och de kommer att behöva några timmar för att byta ut och uppdatera dem |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson