![]() |
Halloj!
Har ett script som ska fylla på mynt till användaren.. När jag kopplar det tll mos så får jag svaret "tjänsten ej tillgänglig".. Går jag in på sidan får jag detta felmeddelande.. Kod:
Server Error in '/' Application. Ngn som vet hur man löser det? Tack på förhand! |
På rad 9 smäller det. Du försöker ta längden på smsText och dra bort 12. Vad händer om smsText är kortare än 12tecken? Du får ett negativt tal, och det verkar vara det den klagar på.
Du behöver verkligen validera inputen på ett bättre sätt och se till att alla parametrar skickades med. Plocka inte ut memberUsername förän du vet att smsText existerar (till exempel). |
Citat:
Mycket som strular med sidan så jag ville bryta köpet.. Då försvann han :) |
Citat:
|
hmm
smsText borde mao innehålla "Musikm mynt010 micke", eller har jag missat nånting? när jag kör den kod som finns i felmesset så får jag följande resultat Kod:
memberUsername: 10 micke är smstext tom eller kortare än 12 tecken så får man ju, som det påpekats felmess eftersom man felaktigt antagit att den strängen alltid kommer innehålla något och därför inte lagt in en validering för det. Det verkar dessutom som att koden är hårdspecad för endast funka med EN längd på input så tex XXXXX XXXXX XXXXX funkar XXXX XXXX XXXXXXX funkar inte eftersom strängen klipps fel ,(bäst är att splitta den till en array med mellanslag som separator och sen hämta ut värdena därifrån) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson