![]() |
hejsan, skulle vilja ha lite feedback & kritik på designen... www .infor mation fact or y.se
|
Citat:
Hemsidan |
Citat:
För att läsa ett par dokument så krävs det att man har både adobe acrobat och powerpoint installerat för att kunna läsa. Powerpoint-dokument skulle jag avråda från att använda. PDFer är bättre. |
Tycker det är extremt 90-tal med skrivblocksdesign.
|
Skrivblocket gör bara att marginalerna känns fel. Känns som att allt innehåll är för långt till höger plus att blocket är avkapat i metallringarna.
Menyn är lite för tråkig och passar inte alls ihop med tv.nu's box till höger. |
Inte helt tokigt. Här kommer mina reflektioner.
1. Jag tycker att färgskalan på menyn är för bred. Istället för svart som slutfärg, prova med en mörkare grå. 2. Se till att lägga in en stil för a:hover (förslagsvis text-decoration: underline) så att man kan tydligt att man pekar på en länk. 3. Upp med texten på förstasidan så att bilden (bjorn2.jpg) linjerar överst med texten. 4. Bredare mellanrum mellan innehåll och nyhetsboxen på förstasidan. 5. Länka även huvudmenyalternativens boxar (till exempel att "Kontakt" pekar mot "Kontakta oss". ) |
Tycker sidan har ett bra upplägg, dock skulle jag vilja att skrivblock funktionen du försöker få fram bör tas bort då jag inte tycker den såg så bra ut och egentligen inte uppfyller någon funktionalitet.
Bilderna under Våra partners var väldigt suddiga och bör ordnas till lite :) Tycker ändå att sidan ser bra ut till största del, bra jobbat! |
I grunden rätt bra upplägg.
Personligen gillar jag inte tabeller för layout men det lämnar jag därhän. Som nämnt tidigare bör startsidan förklara mission statement; dvs förklara vad företaget gör, på ett begripligt sätt. Sedan hur är det med copyright eg? I markup och på sidan står det "Copyright © 2008 Information Factory. All rights reserved." men vad står det i bilden i sidfoten?? Jobba även med SEOn och det kan bli rätt bra. |
Vad är syftet med den stora gröna bilden på förstasidan? Det gäller också spiralblocks-grejen.
Texten där "vd:n" presenterar börjar inte i höjd med hans huvud utan i höjd med hans händer. Tycker det ser fel ut. Sen går det ju att peka på en del andra saker som t.ex. titlen på sidan men antar att det har föga med design att göra! =) EDIT: Kom på en grej till. Rubriken "Vår kunskap ut..." ligger inte i linje med boxen till höger, kanske är det medvetet, skulle tro att det ser naturligare ut om de ligger i linje alternativt om rubriken inte ligger så nära inpå menyn. |
Jag förstår inte syftet med en bild på ett hus i menyn (ok, en länk till startsidan).. men det skapar ifrågasättande vad det är. Skippa huset eller ha det i text ;)
Varför är bilderna på "vår personal" i svartvitt och halvkass kvalité? makes no sense |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson