![]() |
Någon som vet ifall det går att skicka/ta emot sms från andra länder och hur det funkar i så fall?
Speciellt på yo.se eller generellt för all sms-trafik? |
yo.se erbjuder inte det i dagsläget.. men dom ska vad jag hört lansera i norge..
vi erbjuder det inte heller just nu men kommer lansera i ett par länder i europa.. och funkar det så slår vi ut på stort och ja det går att skicka sms, mms till i stort sett vilken telefon som helst i världen - bara man har ett avtal med det landets operatörer... vill du ha mer info kan du kontakta mig privat då jag vill undvika "marknadsföring" i forumet |
Om ni börjar i Polen är jag intresserad
|
det gör vi..
La till dig på min ICQ, godkänn mig ...
|
Även undertecknad är intresserad av polen!
|
Det krävs separata kortnummer/uppkopplingar i varje land, det går alltså inte att ta emot / debitera något från utlandet med yo.se's tjänster.
Skicka SMS kräver att man har rutter som har specifik tillgänglighet till det landet man vill nå, detta går oftast att uppnå med en seriös SMS-provider - dock finns det många som tror sig täcka hela världen även om deras (oftast billigare) rutt är begränsad till endast en handfull länder. Skicka MMS är drygare då det i många fall krävs olika uppkopplingar för att nå alla operatörer i ett land, man kan alltså inte "interconnecta" mot operatörerna vad gäller MMS (vilket i praktiken innebär att man inte kan köpa på sig MMS hos Telia Sweden och tro att man kan skicka MMS till andra länder). Vodafone är idag den enda svenska operatören som tillåter utomstående MMS - vilket innebär att man kan pusha MMS till dem utan att teckna avtal direkt mot dem. PSMS Polen finns tillgänglig med tarifferna 0.5-9 PLN hos oss (och mypay som ligger under oss) för er som är intresserade. Jag svarar gärna på ev. andra frågor kring PSMS/SMS/MMS... :) |
Vi har använt oss utav Cellsynt's tjänster i över 1 år nu och det har fungerat väldigt bra i alla 11 länder som vi har verksamhet i.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson