![]() |
Hej.
Den här frågan har säkert blivit besvarad förut men har då ingen lust att leta igenom hela forumet :) Vilket är det bästa och mest lönsamma annonsnätverket, berätta gärna vad ni har för erfarenheter av de olika nätverken, gärna resultat osv också? Min sida är främst för ungdomar. Vill helst ha en bra sida som erbjuder banners inte textbaserade annonser. Tacksam för svar. |
Det bästa är kanske inte just ett annonsnätverk utan förmodligen specifika erbjudanden för annonsörer till sajtägare. Därför är mitt råd att ha konton på alla de stora nätverken och själv ha kontroll för att alltid ha den bästa dealen för stunden. Det kräver ju lite jobb att alltid hålla sig uppdaterad, men de flesta nätverken erbjuder nyhetsbrev där dom kontinuerligt informerar om sina nya program.
|
Okej. Hur mycket pengar får man per klick på de olika annonsnätverken? Eller är det helt olika för varje annons?
|
Citat:
Sedan så handlar det inte om vad du kan tjäna på annonsnätverk genom att välja annonser som ger bra betalt för klick, leds eller avslut. Det handlar om att ha rätt annonser för målgruppen. Rätt annonser ger klick på dem. Av det kan du dra en generell slutsats att en annons med lite ersättning som klickas ofta ger mer än en annons med bra ersättning som klickas sällan. Nu får någon säga emot mig! |
Citat:
|
Det kan inte nog betonas hur viktigt det är att hitta relevanta erbjudanden för målgruppen. Det kan vara skillnaden mellan nära nog nolloch mycket trevlig CPM; vi har sett det gång på gång.
Det är inte heller alltid så lätt att förutse vilka annonser/erbjudanden som ska slå, så det kan löna sig att prova sig fram. Lycka till. Vill du ha förslag på hur att monetisera din site så kan jag kika på det, skicka bara ett pm i så fall. |
tradedoubler är testat och hitentills bästa, andra som invänder?
|
Citat:
En annan fördel med Adsense är att det kräver noll jobb, vilket kan vara mycket värdefullt Har man en mer nischad och inriktad sida där man kan välja passande annonser kan TD vara ett bättre alternativ som sagt. |
TradeDoubler är absolut de bästa och snabbast med utbetalningar, av egna erfarenheter. Men de är jävligt sega på att godkänna vissa program. Det är mycket irriterande. Men de är i alla fall att rekommendera!
|
Har banner och annan reklam från TradeDoubler på hemsidan.
Hitintills har jag haft 118 271 annonsvisningar och har fått ihop 41 :-. Fortsätter det i detta tempo, så blir omsättningen ca 400:- per miljonen annonsvisningar. Möjligen att man kanske inte optimerat annonsering. Men när jag bloggar på Metrobloggen får man 150:- per 5000 sidvisningar, och då är inte deras annonser anpassade efter bloggarnas olika teman. Vet inte om jag har haft ovanligt otur, men nog bör reklamupplåtelse inbringa mer än så här från ett reklamnätverk? Är även jag intresserad av frågan kring annonsnätverk, och skulle gärna vilja se en jämförelse av olika annonsnätverk. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:46. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson