Citat:
Originally posted by Jesper@Sep 2 2004, 16:16
Okej, men finns det inte chans att man får sämre annonser om man visar för många "onödiga" annonser?
|
Ja, man får ju "sämre" annonser också, men har dom "bättre" kvar ändå.
Så det var så du tänkte i alternativen, lika många besökare men dubbelt så många annonser på sidan? OK, det är ju förstås den eviga frågan. Hur många annonser "tål" besökarna av en sida. Jag tror att det är väldigt olika beroende på hur dan sida man har, och vilken sorts besökare man har. Ju mer seriös och allvarligt menad en sida är desto försiktigare måste man nog vara med antal och storlek på annonserna. Men helt klart är det så att AdSense textannonser accepteras mycket bättre av seriösa besökare än vad blinkande banners gör.
För att återgå till "sämre" och "bättre". Med det menar vi ju lägre eller högre CPC. Men en viss besökare kanske är intresserad av just det som en annonsör som betalar mindre har att erbjuda, och klickar på den men inte på de som betalar mer. Därför sätter jag sämre och bättre inom citationstecken. Det är ju viktigare att annonserna passar dina besökare bra än vilken CPC de ger. Faktiskt är det så. Högbetalande annonser som ingen klickar på ger ju ingenting.
|