![]() |
Någon som har en bra funktion att få folk att bokmärka sin sajt för utom att just ha en bra sajt?
Det finns många auto bokmärkscript men vilken funktion funkar bäst? Ska man tex ha en textlänk eller en animerad gif som på klick lägger till sajten som bokmärke? :) |
Nej låt bli det. Det är 2009, inte 1999. Folk vet hur man lägger till bokmärken och gör det för det de gillar. personligen tycker jag bara det är störande och ser väldigt amatörmässigt ut med en "klicka här för att lägga till denna sida som bokmärke"-länk på en sida.
|
Lägg ut bra permanenta länkar på undersidorna så blir det lättare för folk att bokmärka och även att dela med sig och lägga upp länkar.
|
Personligen brukar sajter som automatiskt vill bli bokmärkta hamna i slaskkategorin hos mig - de blir besökta en gång och aldrig mer. Jag tror många reagerar likadant som jag på just detta så min rekommendation är helt klart att du skall satsa på att få besökaren att vilja bokmärka själv, allt annat är kontraproduktivt.
|
Använder folk bokmärken? Klart folk gör det men det känns som om jag gör det mindre och mindre. Absolut inga animerade giffar eller länkar. Folk lägger till om de vill och då blir det bäst!
|
Jag håller med ovanstående. Kanske en "delnings funktion" som delar på facebook, diggit osv skulle passa bättre?
|
håller inte med ovanstående, allt beror på vad det är för sida, hur den ser ut, vilken åldersgrupp, hur lägg till länk ser ut mm, och om man vill uppmana/påminna besökare till en handling vilket kan vara bra i många fall.
|
Citat:
Jag använder fler och fler bokmärken, varenda sida, varenda guide och varenda video på youtube som jag känner att jag vill komma tillbaks till. |
Ironoskt nog är det en webmastersite guide jag håller på med, men sedan min IE-browser kraschat 2 gånger i dag och minst 6 gånger i går får mig att vilja få folk att komma i håg sajten innan kraschat kommer. Typ.
|
Med tanke på målgruppen skulel jag som sagt definitivt satsa på innehåll som gör att man vill komma tillbaka snarare än finurliga knappar...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson