WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Förmedling av jobb och tjänster (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Utveckling, konsultation och alltiallo (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34298)

Fanen 2009-01-07 03:27

Söker en driven person för en mångsidig arbetsuppgift, jag som arbetsgivare är
en relativt okunnig person inom webbutveckling och internet öht. Har dåliga erfarenheter
av tidigare oseriösa samarbetspartners så jag värderar det personliga intrycket högt vid
en eventuell anställning. Läs igenom arbetsbeskrivningen helt och bestäm sedan om du kan
vara personen jag söker. En del av information här är på engelska och det är ett krav
att du är flytande inom åtminstone skriven sådan, det finns inget syfte med det blandade
språket det är en enkel bekvämlighet för mig så jag inte behöver skriva om en del saker.
Ytterligare definitioner finns tillgängliga.

Arbetsbeskrivning:

Skapa en webbsida snarlik en tidning eller nyhetssida, betoningen kommer vara på
enkelhet och jag har en klar bild av utseende och funktion. I uppdraget ingår att skapa
fyra nyhetssektioner tillgängliga från huvudmenyn, en av dessa ska ha tre undermenyer.
Allt på sidan kommer vara engelskspråkigt.

Index of all news, a browsing index by month of publishing is the basic method to be
available. A search function is desireable but not a requirement.

Kontaktinformation

There should be some manner of logo integrated in the front page, designing of the logo
is not part of the job but incorporating it in the graphics of the website is.

There is a need of a user friendly interface for writing staff in updating the website,
the possibility of selectable HTML tags for formatting text as well as an upload
function for images. There should be an easily available option to select an image to
upload or selecting from a small hosted database of pre-available images. The images
should be automatically resized to fit as thumbnails on the teaser texts and in an
appropriate size for the full article.

Graphics, the design and look of the website is a task included. This should be kept
relatively minimalistic without looking unfriendly to the visitor, it needs to be a
process open to dialouge and requests from me.

General consulting, as my knowledge is limited in the area there is bound to be a need
of consulting and practical help in matters like domain name, hosting,
banners/advertising on the website, security etc. This will of course be considered work
as well.

Once the project is finished it should be possible for an outside user to maintain and
possibly add to the website, even if that person should not happen to be the original
creator.

Further definitions are available on request, remember it's not a matter of me not
knowing how I want it only not knowing what needs to be said and how.

Jag är ägare av en domän och betald hosting, men har inte denna tillgänglig just nu på
grund av en oseriös tidigare samarbetspartner. Antingen kommer jag få tag på denna
tidigare nämnda eller så kommer en ny införskaffas.

Vill betona vikten av att du som person är tillgänglig och tydlig i din kommunikation
och att du kan erbjuda den konsultation jag behöver för att kunna knyta ihop hela
projektet. Ett krav vid början av arbetet är att en uppskattning av arbetsmängden och en
tidsplan levereras, du bör kunna hålla rimliga deadlines som vi gemensamt kommer överens
om. Att kunna visa upp tidigare arbeten är ett stort plus.

Betalning: Preliminärt tak kring 10.000 SEK för avslutat projekt, om jag får flera
intressenter så kommer hänsyn både tas till det pris du tar för att utföra arbetet och
mitt personliga intryck av dig som en seriös person.

Kontakt via PM eller [email protected]

Fanen 2009-01-11 16:33

Detta jobb är nu tillsatt, tack för visat intresse.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson