![]() |
kanske lite fel tråd att skriva detta i men vad finns det för myndigheter som har han om säkerheten på internet har blivit mailbombad om och om igen till min email känns lite jobbigt pg av att det är min jobb email vore tacksam för svar så fort som möjligt // Jacob
|
Har ingen större aning.
Du kan ju alltid skicka en liten fråga till polisen eller rentav skicka ett mail till de som hostar din webmail? De bör veta vem du ska prata med, ifall ingen annan här har ett vettigare svar :) |
Snacka med de som hostar din mail, och ge dem loggar etc.
Sen kan du ju testa att filtrera bort mailen. |
Problemet med filter är att de också kan filtrera bort legitima mail, såvida man inte kan lägga till adresser till sin egen "vita" lista så att dessa alltid levereras oavsett innehåll.
Utomlands finns det också problemet att det inte fungerar, men jag vet inte hur läget är i sverige. Där har vissa emailleverantörer varit så nitiska i sin kamp mot spam att "vitlistning" inte har fungerat. Om ett email har innehållit något "olämpligt" så har det helt enkelt filtrerats bort trots att det varit ett legitimt och också kanske mycket viktigt mail. Emailinnehavaren har inte fått veta något och den som har skickat mailet har heller inte fått veta att mailet inte har kommit fram. Det har ju blivit ett stort problem för företagare som inte har kunnat skicka viktig information till kunder, t.ex inloggningsinformation till tjänster som kunden köpt. Problemet har kommit i dagen när kunden har klagat, men ibland kan även denna kommunikation filtreras bort. Vem får skulden då? Jo, företagaren!! För att skydda sin egen mail kan man använda spampal. Där kan man själv ställa in vad man vill ha och inte ha. Jag har hunnit ladda ner det men inte installerat det, men enligt vad jag hört så fungerar det mycket bra. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson